۸ مهر ۱۳۹۵، ۸:۳۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

رسانه ها از ترویج ظاهر گرایی در جامعه پرهیز کنند

رسانه ها از ترویج  ظاهر گرایی در جامعه پرهیز کنند

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: رسانه ها نباید دچار ظاهر گرایی در حوزه های مختلف اعم از سیاسی و دینی شده و آن ها را در جامعه ترویج کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم لطفیان چهارشنبه شب در جمع مدیران رسانه های خراسان جنوبی بیان کرد: رسانه موقق رسانه ای است که به موقع تصمیم بگیرد و عمل کند.

وی قرآن را رسانه ای قوی برای جامعه دانست و ادامه داد: رسانه معیار قرآنی رسانه ای است که اهل فریب نباشد و آن را از جامعه اسلامی دور کند.

حجت الاسلام لطفیان با تاکید بر اینکه رسانه باید حق محور باشد، افزود: همچنین نفوذ رسانه ای از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید در مطالب منتشر شده توسط رسانه ها عدالت و انصاف رعایت شود، افزود: همچنین مطالب باید از روی تفکر، اندیشه و ناظر بر حال و آینده باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: هر خبری که تولید می شود استنباطی اجتماعی در پشت آن قرار داشته بنابراین باید مورد توجه جدی رسانه ها قرار گیرد.

وی ماموریت رسانه ها را بسیار خطیر و گسترده دانست و افزود: در آیات قرآن نیز اشاره ای به وظایف رسانه شده است.

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: عرصه رسانه باید مخاطب را یا وارد فضای امن و یا وارد فضای خوف کند.

رسانه نافظ ترین موضوع اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه نافظ ترین موضوع اجتماعی است، افزود: همچنین چتر رسانه بر همه موضوعات جامعه گسترده است.

وی با اشاره به اصل ولایت مداری در جامعه، بیان کرد: باید همه ما در مسیر ولایت حرکت کنیم چراکه این مسیر، راهی برای ایستادن در برابر طاغوت است.

حجت الاسلام لطفیان معارف دین را بسیار عمیق دانست و گفت: باید معارف ناب اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه ولایت باید رفتار و فکر انسان ها را تغییر دهد، ادامه داد: هنوز نتوانسته ایم کاری در عرصه رسانه ای انجام دهیم که جنس انسان ها را عوض کند.

وی ادامه داد: امروزه بازی های سیاسی که بخشی از منابع کشور را به خورد گروه های سیاسی می دهد، خلاف نظر امام زمان (عج) است.

کد خبر 3782242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha