۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

سرسبزی گلستان مانع رشد پایدار استان است

سرسبزی گلستان مانع رشد پایدار استان است

گرگان – نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی سرسبزی استان را سرمنشاء دردسرهای گلستان دانست و گفت: سرسبزی گلستان مانع از رشد و توسعه پایدار آن شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نبی الله هزارجریبی شامگاه پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان گلستان ۱۱.۸ درصد اعلام شده و به اعتقاد ما این رقم بیشتر از این است.

وی با بیان اینکه بیکاری جوانان تحصیل کرده یکی از دردسرهای استان است، ادامه داد: یکی از نقاطی که می تواند کشاورزی گلستان را وسعت داده و به حل معضل بیکاری استان کمک کند علاج بخشی سد وشمگیر است.

وی تصریح کرد: علاج بخشی این سد می تواند امکان کشت در چندین هزار هکتار از اراضی شمالی استان را فراهم کرده و چندین هزار شغل ایجاد کند.

هزارجریبی همچنین خواستار ساماندهی و جذب نیروهای حق التدریس و خرید خدمتی شد و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۰ درصد از توتون کشور در استان گلستان تولید می شود و ما خواستار الحاق مجدد شرکت دخانیات به سازمان صنعت، معدن و تجارت هستیم.

وی اضافه کرد: واگذاری شرکت دخانیات به بخش خصوصی دردسرهای فراوانی را ایجاد کرده و سود کلان قاچاق سیگار خارجی شرکت دخانیات را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور طرح های زیادی در حال انجام است، بیان کرد: گلستان همیشه محروم بوده و برای قرار گرفتن در مسیر توسعه نیازمند مدیریت جهادی و پیش برانه است.

کد خبر 3782923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha