۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰

طرح پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی در خراسان شمالی اجرا می شود

طرح پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی در خراسان شمالی اجرا می شود

بجنورد- مسئول بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اجرای طرح پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در خراسان شمالی خبر داد.

فرزانه اکبریانی در گفتگو با خبرنگار مهر از چهار بیماری قلبی، سرطان، دیابت و آسم به‌عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیر در سطح جامعه نام برد و اظهار کرد: در این راستا برای انجام اقدامات پیشگیرانه و نیز درمان، طرحی در وزارتخانه بهداشت برنامه‌ریزی‌شده است که در خراسان شمالی نیز اجرایی می‌شود.

 اکبریانی با هشدار نسبت به افزایش آمار مرگ‌ومیر در بیماران قلبی و عروقی، گفت: چاقی و افزایش وزن، مهم‌ترین عامل بروز این بیماری است.

وی تصریح کرد: امروزه به دلیل تغییر در شیوه زندگی افراد و ایجاد عادات غذایی غلط، شیوع بیماری‌ها غیر واگیر نسبت به بیماری‌های واگیر افزایش‌یافته است.

وی افزود: افراد بالای ۳۰ سال در این طرح با مراجعه به مراکز بهداشتی از سوی مراقبین سلامت، مورد پایش قرار می‌گیرند و به لحاظ میزان قند خون، فشارخون، چربی خون و غیره در صورت نیاز مورد مراقبت‌های شدید و یا ارجاع به پزشک و اقدامات بعدی انجام می‌شود.

مسئول بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تحرک و فعالیت بدنی زیاد، تغذیه سالم و کاهش مصرف مواد قندی و روغن در رژیم غذایی، می‌تواند از بروز خطر و ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

وی بابیان اینکه امسال شعار «قلب نیروبخش زندگی، قلب خود را دوست بداریم» به‌عنوان شعار روز جهانی قلب مطرح‌شده، اظهار کرد: انجام آزمایش‌های چکاپ و کنترل عواملی همچون قند خون و فشارخون به‌خصوص در افراد سن بالا در جهت پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی ضروری است.

کد خبر 3783641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha