۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶

دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات خبر داد:

ارسال ۶۱۶ اثر به ششمین جشنواره حسنات/۱۵ مهر آخرین مهلت ارسال آثار

ارسال ۶۱۶ اثر به ششمین جشنواره حسنات/۱۵ مهر آخرین مهلت ارسال آثار

اصفهان - دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات گفت: طی دو ماه گذشته تاکنون ۶۱۶ اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه ششمین جشنواره حسنات ارسال شده است.

امیر حسین عشاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فراخوان ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات از روزهای پایانی تیر ماه سال جاری اعلام شده است، اظهار داشت: موضوع اصلی جشنواره فیلم کوتاه حسنات احسان و نیکوکاری است و در بخش مسـابقه ملـی در قالب‌های داستانی،‌ مستند،‌ پویانمایی و فیلمنامه پذیرای آثار حداکثر تا ۳۰ دقیقه خواهیم بود و فیلم ارسالی به جشنواره حسنات اولین جشنواره برای ارایه و حضور آن اثر در جشنواره‌های داخلی باشد، در صورت موفقیت در این جشنواره، از اثر بعدی کارگردان حمایت مالی خواهد شد.

وی در خصوص بخش مسابقه مستند اصفهـان که برای نخستین بار به این جشنواره اضافه شده است، گفت: در این بخش فیلم‌های کوتاه مستند با موضوعات جشنواره با محوریت شهر اصفهان با مدت زمان ۳۰ دقیقه پذیرفته خواهند شد.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اضافه شدن بخش فرهنگ شهروندی را نیز از دیگر اتفاقات ششمین جشنواره حسنات عنوان کرد و افزود: این بخش در سال جاری مورد توجه ویژه مسئولان برگزاری جشنواره قرار دارد و در این بخش همه هموطنان ایرانی و حتی خارج از کشور می‌توانند با استفاده از تلفن همراه خود برای این جشنواره فیلم کوتاه با موضوع احسان و نیکوکاری و مطابق با آنچه که به ذهن هر شهروند می‌تواند یک موضوع اخلاقی باشد، را تهیه و برای دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

وی با بیان اینکه مدت زمان فیلم کوتاه شهروندی با حداکثر ۵ دقیقه و فرمت ( MP۴ و MPEG ) و حداکثر رزولیشن ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پذیرفته خواهد شد، تصریح کرد:  همچنین علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال اثر در بخش هر شهروند یک فیلم کوتاه به سایت Shahrvand.hasanatfilm.ir مـراجعه کنند.

عشاقی در ادامه با تاکید بر اینکه طی دو ماه گذشته تاکنون ۶۱۶ اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه ششمین جشنواره حسنات ارسال شده است، افزود: از این تعداد فیلم‌های کوتاه داستانی با  ۲۸۷اثر ، فیلمنامه با ۱۶۹ و مستند با ۱۰۳ اثر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین اثر را به دبیرخانه جشنواره ششم ارسال کرده‌اند، تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ۱۵ مهر ماه است.

کد خبر 3783718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha