۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۲

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران:

۱۵ هزار هکتار از مزارع مازندران به زیر کشت کلزا می رود

۱۵ هزار هکتار از مزارع مازندران به زیر کشت کلزا می رود

ساری- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۹ هزار هکتار از اراضی خشکه‌زاری و شش هزار هکتار اراضی شالیزاری برای کشت کلزا در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عنایتی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد کشت کلزا اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیری که در استان شاهد بودیم تاکنون شش هزار و ۹۸۲ هکتار معادل ۴۶ درصد بر اساس برنامه ابلاغی قرارداد کشت کلزا در استان منعقد شد.

عنایتی با بیان اینکه بیشترین قرارداد سطح زیرکشت کلزا در شهرستان‌ها ۸۳ درصد و کمترین سه درصد است، افزود: تاکنون ۵۱۷ هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافته است که چهار هکتار آن سبز شده است و شش هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کلزا استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۹ هزار هکتار از اراضی خشکه‌زاری وشش هزار هکتار اراضی شالیزاری برای کشت کلزا در نظر گرفته شد، گفت: ۳۱ تن انواع ارقام بذر کلزا بین کشاورزان توزیع شده است و کشاورزان نگران توزیع بذر نباشد.

عنایتی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد بذر کلزا طبق برنامه تخصیصی وارد استان شد، اضافه کرد: ۸۲۰ لیتر علف‌کش وارد استان شد که در انبار شرکت خدمات حمایتی موجود است و در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

کد خبر 3786090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha