۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

خروج غیرتورمی بازار مسکن از رکود/وام مسکن مهر افزایش نمی‌یابد

خروج غیرتورمی بازار مسکن از رکود/وام مسکن مهر افزایش نمی‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت فرسوده در مرکز شهرها و بافت های حاشیه ای اطراف شهرها و تامین مسکن زوج های جوان از اهداف مهم وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر،  عباس آخوندی در حاشیه شانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران ضمن بیان این مطلب گفت: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای دو هدف مذکور، صندوق پس انداز مسکن یکم را تشکیل داد و نرخ سود تسهیلات در بافت فرسوده را یک رقمی کرد.

به گفته آخوندی: بر اساس آمار، روزانه هزار نفر در صندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام می کنند.

وی ادامه داد: پس انداز در صندوق پس انداز مسکن یکم یک نوع تسهیلات بانکی تضمین شده است و تمام ثبت نام کنندگان پس از یک سال متقاضی واقعی خرید مسکن می شوند.

وی افزود: با اجرای سیاست های جدید در بخش مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی این بخش به صورت غیر تورمی از رکود خارج می شود زیرا متقاضیان به تدریج وارد بازار می شوند و خرید مسکن هم به صورت پس انداز صورت می گیرد.

به گفته آخوندی: طرح مسکن مهر در تمام شهرها پوشش داده شده و چالش های مسکن مهر پردیس هم با برگزاری جلساتی در حال رفع و رجوع است.

آخوندی ادامه داد: برگزاری جلسات برای حل مشکل مسکن مهر پردیس به معنای افزایش سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان مسکن مهر این شهر نیست.

کد خبر 3786124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha