اندیشکده آمریکایی مدعی شد:

اقدام تحریک آمیز کره شمالی نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

اقدام تحریک آمیز کره شمالی نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

یک اندیشکده آمریکایی مدعی شد در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کره شمالی به اقدامات تحریک آمیزی علیه واشنگتن دست خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی سی اِن اِن مدعی شد کره شمالی احتمالاً به اقدام تحریک آمیز علیه آمریکا مبادرت خواهد ورزید.

بنا به ادعای این رسانه غربی، یک مطالعه جدید در این زمینه نشان می دهد که کره شمالی ممکن است در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال جاری به اقدامات تحریک آمیزی علیه واشنگتن دست بزند.

مرکز مطالعات راهبردی بین‌ المللی آمریکا در مطالعات جدید خود در این باره مدعی شده است که طی ۶۰ سال گذشته پیونگ یانگ به تلاش های مشابهی نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبادرت ورزیده است و لذا احتمال وقوع این رخداد وجود دارد.

این در حالیست که این اندیشکده آمریکائی واقعیات یا اسناد قانع کننده ای در این باره ارائه نکرده و صرفاً به پیشینه تاریخی مورد ادعای خود اکتفا کرده است.

لازم به ذکر است، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نهم سپتامبر سال جاری اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

کد خبر 3788377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha