با وجود اعتراضات مکرر بغداد؛

تاکید ترکیه بر تداوم حضور نیروهای این کشور در عراق

تاکید ترکیه بر تداوم حضور نیروهای این کشور در عراق

در حالی که عراق نسبت به حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور اعتراض کرده است، نخست وزیر ترکیه بر تداوم حضور سربازان ترک در عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنعلی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه با وجود اعتراض بغداد نسبت به حضور نیروهای ترک در خاک عراق؛ به ویژه در سایه تشدید تنش میان دو کشور در آستانه عملیات آزادسازی موصل مهمترین سنگر گروه تروریستی داعش در عراق، بر تداوم حضور نظامیان ترک در اراضی همسایه جنوبی ترکیه تاکید کرد.

ایلدیریم اعلام کرد که صرفنظر از واکنش های دولت عراق، نیروهای ترک به منظور جنگ علیه داعش و جلوگیری از وقوع تغییرات ناخواسته در ترکیب جمعیتی منطقه (موصل) در خاک عراق باقی خواهند ماند.

وی همچنین اعلام کرده است که وقتی نیروهای 63 کشور در عراق حضور دارند، از لحاظ عقلی قابل قبول نیست که بغداد بر روی حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور تمرکز کند و این موضع بغداد به دور از «حسن نیت» است.

از سوی دیگر، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه مدعی شد که نیروهای این کشور به منظور کمک به برقراری امنیت و آرامش در بغداد در خاک عراق حضور دارند.

وی طی کنفرانسی مطبوعاتی در آنکارا افزود مطمئنا ما نمی خواهیم وارد درگیری های بیهوده با عراق شویم، اما دولت عراق به زودی این مساله را درک خواهد کرد.

بغداد آنکارا را متهم کرده است که با تداوم بخشی به حضور نیروهایش در داخل خاک عراق، زمینه جنگ منطقه ای را فراهم می سازد و عملیات آزادسازی موصل را که با حمایت آمریکا اجرا خواهد شد، دشوارتر و پیچیده تر می کند.

تعداد نظامیان ترک حاضر در عراق تقریبا 2 هزار نفر برآورد شده است که 500 نفر از آنها در اردوگاه «عشیقه» در شمال عراق حضور دارند و به ادعای منابع ترک مشغول آموزش نیروهای عراقی هستند که قرار است در عملیات آزاد سازی موصل مشارکت کنند.

کد خبر 3789268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha