۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۳

خطیب جمعه اردبیل عنوان کرد؛

حقوق‌بگیران نجومی لیاقت ماندن در هیچ مسئولیتی را ندارند

حقوق‌بگیران نجومی لیاقت ماندن در هیچ مسئولیتی را ندارند

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اطلاعیه دیوان محاسبات در خصوص خیانت حقوق بگیران نجومی گفت: مدیران و حقوق‌بگیران نجومی لیاقت ماندن در هیچ مسئولیتی را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: این عمل خیانت به ملت و بیت المال و به وثوق مردمی بود و خائن، لیاقت ماندن در هیچ مسئولیتی را ندارد.

وی تاکید کرد که اینگونه مدیران باید هرچه سریع تر توسط دولت عزل و مبالغ مأخوذه به بیت المال برگردانده شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مجلس دو وظیفه مهم قانون گذاری و نظارت دارد، از نمایندگان مجلس خواست با ارائه طرح های کارشناسانه و علمی گریزگاه های به ظاهر قانونی مدیران مختلف را ببندند و با این کار وظیفه قانونی خود را کامل کنند.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد با سوء استفاده از این حادثه، نظام مدیریتی کشور را خائن نشان دهد، ادامه داد: مردم باید توجه کنند که این خیانت کنندگان چهار دهم درصد مدیران کشور را شامل می شوند.

عاملی همچنین به فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و کربلا را مدرسه ای جامع برای تمام بشریت با عالی ترین سرفصل های اخلاقی، اجتماعی و حماسی برشمرد و اضافه کرد: قیام امام، قیامی ضروری و کاملا عقلانی برای احیای میراث نبوی است به همین جهت نقطه اشتراک بین شیعه و اهل سنت است.

وی با تقدیر از عزاداری اهل سنت استان های اردبیل و غرب گیلان از تمام آذری های جهان در کشورهای مختلف دعوت کرد که امسال باشکوه تر از گذشته با اجتماعات عظیم خود در تاسوعا و عاشورا، قدرت اسلام و عظمت فرهنگ حسینی را به نمایش بگذارند.

حقابه اردبیل از منابع آبی جنوب و شمال استان پیگیری شود

امام جمعه اردبیل ادامه داد: استفاده از هویت جمعی دشمنان را مأیوس و شیطنت آنها را قطع و بیگانگان را به تأمل وا می دارد و یک جریان تبلیغی بسیار ناب، خالص و مؤثر است.

وی افزود: این اجتماعات سوء استفاده از دین نیست و هیچ دولتی نباید تصور کند این عزاداری ها و اجتماعات و بیرق های عزا با استقلال و حاکمیت ملی آن کشور منافات دارد و بالعکس با تربیت روح حماسی و شجاعت و غیرت بهترین کمک و قوت برای حفظ آن در کشور از تطاول و چپاول و تعدی بیگانگان در زمانهای سخت است.

عاملی یادآور شد: تجربه تاریخ ثابت کرده هرگونه مخالفت با عزاداری و اجتماعات و تخلیه روحی عزاداران موجب شعله ور شدن بیشتر عشق و علاقه به امام حسین (ع) و حادثه کربلا می شود.

وی در عین حال با اشاره به حضور وزیر نیرو در استان اردبیل و بررسی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان، خواستار توجه به حقابه اردبیل از رودخانه های پیرامون شد و از نمایندگان و مدیران خواست که حقابه اردبیل از منابع آبی جنوب و شمال استان را پیگیری کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سهم اختصاصی استان از قزل اوزن به هیچ وجه مناسب با حجم تولید آب جنوب استان نیست، عنوان کرد: انصاف و عدالت در این خصوص باید حتما لحاظ شود.

کد خبر 3789625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha