۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

آغاز بهره‌برداری از پل روگذر امام رضا(ع)

آغاز بهره‌برداری از پل روگذر امام رضا(ع)

پل روگذر امام رضا (ع) در راستای توسعه خطوط حومه ای راه آهن تهران-ورامین-پیشوا با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه آهن و معاون حمل و نقل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد موسوی در مراسم بهره‌برداری از پل روگذر امام‌ رضا(ع) گفت: پروژه قطار حومه‌ای تهران-ورامین-پیشوا در سال ۸۷ آغاز شد و بر اساس مصوبه هیئت دولت قرار بود به مترو واگذار شود؛ اما این اتفاق صورت نگرفت.

مدیر پروژه توسعه قطارهای حومه‌ای راه‌آهن افزود: این پروژه در سال ۹۴ پیشرفت ۳۶درصدی داشت و در زمان واگذاری به شرکت قطارهای حومه‌ای (پایان سال ۹۴) تاکنون، ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: برای انجام این پروژه، ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است. پروژه قطار حومه‌ای تهران-ورامین-پیشوا از گرمسار و با خط ۳ و ۴ آغاز می‌شود، سپس به ایستگاه پیشوا رسیده، سپس از ورامین به تهران می‌رسد؛ این خط حومه‌ای در محدوده شهر تهران با ۳ ایستگاه مترو (ایستگاه شهرری جدید، جوانمرد قصاب و ایستگاه راه آهن) متصل می‌شود.

همچنین مراسم کلنگ‌زنی زیرگذر ۱۵ خرداد شهر ورامین، در راستای انجام پروژه قطار حومه‌ای تهران-ورامین-پیشوا هم برگزار شد. این زیرگذر قرار است حداکثر تا ۶ ماه آینده و با هزینه ۴۵ میلیارد تومان افتتاح شود.

همچنین پل روگذر امام رضا (ع) در راستای توسعه خطوط حومه‌ای راه‌آهن تهران-ورامین-پیشوا با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن و معاون حمل و نقل افتتاح شد. این پل روگذر با هدف حذف تقاطع همسطح برای کاهش ترافیک، تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی به طول ۴۰۰ متر و ۱۰ دهانه احداث شده است.

کد خبر 3789960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha