۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۰۱

مهر گزارش می دهد؛

نوای«حسین گیان،حال زینب زاره بی تو» درعزای شام غریبان کرمانشاه

نوای«حسین گیان،حال زینب زاره بی تو» درعزای شام غریبان کرمانشاه

کرمانشاه- عزای شام غریبان در استان کرمانشاه، چون دیگر نقاط ایران اسلامی در حال برگزاری است و عزاداران به همدردی با بانوی دشت کربلا نوای «حسین گیان حال زینب زاره بی تو...» سرداده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصادف با اولین شب اسارت خانواده سید و سالار شهیدان، ابا عبدالله حسین(ع) و همزمان با سراسر کشور، عزای شام غریبان در نقطه نقطه استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

مردم عزادار استان کرمانشاه، چون دیگر نقاط ایران در مزار شهدا، مساجد، تکایا، بقاع متبرک و کوی و برزن برای همدردی با اسرا و بانوی کربلا زینب (س) اقامه عزا کرده و شمع برافروختند.

در این مراسم زن و مرد، پیر و جوان و کودک و پیر همه یکصدا و در همدردی با حضرت زینب (س) در فراق برادر شهیدش امام حسین (ع) نوای حزن انگیز «حسین گیان حال زینب زاره بی تو، اسیر دشمن قدار بی تو» را سر دادند.

مردم ولایتمدار استان کرمانشاه پا به پای شمع های افروخته در عزای سالار شهیدان و در اندوه اسرای دشت کربلا و غربتشان در کوچه های تاریک شام، اشک ریخته و عزاداری می کنند.

مراسم شام غریبان همزمان با مرکز استان، در دیگر نقاط و شهرستان های استان کرمانشاه نیز در حال برگزاری است و مردم اقامه عزا می کنند.

کد خبر 3794345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha