۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۸:۰۰

همزمان با شام غریبان؛

شمع‌هایی که به یادشهدای کربلاروشن شد/عزاداری پیاده در استان تهران

شمع‌هایی که به یادشهدای کربلاروشن شد/عزاداری پیاده در استان تهران

تهران- همزمان با شام غریبان سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا، آیین ها و برنامه های ویژه ای در شهرستان های استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه و همزمان با شام غریبان سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا، آیین ها و برنامه های ویژه ای در شهرستان های استان تهران برگزار شد.

بسیاری از مناطق و شهرستان های استان تهران نظیر ورامین و پیشوا در عصر عاشورای حسینی، آیین سنتی خیمه سوزان را به یاد مظلومیت و غربت اسرای کربلا و اهل بیت پیامبر(ص) برگزار کردند.

عزاداران و سوگواران حسینی در شهرستان های استان تهران، در شام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در مساجد، حسینیه ها، امامزادگان واجب التعظیم و اماکن مذهبی و مقدس حضور پیدا کرده و این مصیب بزرگ را به پیشگاه امام عصر(عج) تسلیت گفتند.

برگزاری آیین عزاداری پیاده در شام غریبان سید و سالار شهیدان

آیین عزاداری پیاده در شام غریبان سید و سالار شهیدان از جمله برنامه هایی بود که در برخی مناطق و شهرهای استان تهران برگزار و عزاداران حسینی به یاد مظلومیت و غربت شهدای کربلا به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

در شهرستان ورامین، عزاداران حسینی در شام غریبان شهادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با راه اندازی دسته عزاداری، مسیر مسجد صاحب الزمان(عج) تا امامزاده زید ابوالحسن(ع) را با پای پیاده طی کردند.

آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه ورامین که در این مراسم حاضر بود در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روز عاشورا و پس از شهادت سید و سالار شهیدان، اوج مصیبت و مصائب به تصویر کشیده شد.

وی افزود: روایت اسارت خاندان پیامبر(ص) و وابستگان سید و سالار شهیدان از دردناک ترین و سوزناک ترین حوادث عاشورا به حساب می آید که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

روشن کردن شمع به یاد غربت و مظلومیت شهدای کربلا

محمودی ادامه داد: مردم ایران اسلامی در شام غریبان شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا، برنامه های ویژه ای را برگزار می کنند که شهرستان ورامین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اضافه کرد: باید شور حسینی در میان اقشار مختلف مردم حفظ شده و تبدیل به شعور حسینی شود، به طوری که سیره و روش زندگی امام حسین(ع) و شهدای کربلا در زندگی آحاد جامعه مشخص باشد.

همزمان با شام غریبان شهادت امام حسین(ع)، آیین روشن کردن شمع به یاد مظلومیت و غربت شهدای کربلا در نقاط مختلف استان تهران برگزار شد.

در شهرستان پاکدشت، بسیاری از مردم بویژه جوانان و نوجوانان با حضور در خیابان ها و معابر مختلف منطقه، به یاد شهدای کربلا شمع روشن و در سوگ شهادت امام حسین(ع) به سر و سینه زدند.

مراسم شام غریبان سید و سالار شهیدان  در هیئات مذهبی شهرستان های مختلف استان تهران نظیر قرچک، پیشوا، پاکدشت، ورامین، شهرقدس، شهریار، ملارد، بهارستان، دماوند، فیروزکوه، رباط کریم، پردیس، پرند، اسلامشهر برگزار شد.

همچنین در شام غریبان شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شاهد حضور قابل توجه عزاداران و سوگوارانی بود که با پوشیدن پیراهن های مشکی، در سوگ حادثه عاشورا اشک ماتم ریختند.

حجت الاسلام حسن منتظری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پیشوا در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور عزاداران حسینی در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان نشان دهنده عمق پیوند مردم با مبانی دینی است.

وی افزود: امروز حب و عشق به سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا با پوست و گوشت هر ایرانی عجین شده و این امر را می توان در برنامه های ویژه محرم مشاهده کرد.

منتظری ادامه داد: بدون تردید باید عزاداری برای سید و سالار شهیدان، زمینه ساز گسترش فرهنگ حسینی در جامعه شود و اگر این فرهنگ در زندگی همه ما جاری باشد، بسیاری از مشکلات و دغدغه های کنونی از بین خواهد رفت.

کد خبر 3794414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha