۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳

از ۱۶ کشور جهان؛

۳۰۰ گردشگر خارجی در برنامه‌های عزاداری یزد حضور یافتند

۳۰۰ گردشگر خارجی در برنامه‌های عزاداری یزد حضور یافتند

یزد ـ مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» گفت: در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی یزد ۳۰۰ گردشگر خارجی از ۱۶ کشور جهان حضور یافتند.

«سیدحسن حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراسم عزاداری یزدی‌ها به ویژه نخل برداری در اغلب کشورهای دنیا به ویژه کشورهای اروپایی و آسیای شرقی از شهرت ویژه ای برخوردار شده و تصاویر و فیلم‌های ضبط شده توسط گردشگران سال‌های قبل، هر سال تعداد بیشتری را از کشورهای مختلف راهی یزد می کند.

وی عنوان کرد: امسال نیز گردشگرانی از کشورهای ایتالیا، آلمان، اسپانیا، چین، ژاپن، دانمارک و ... در مراسم‌های عزاداری یزدی‌ها حضور یافتند.

حسینی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی های به عمل آمده، این گردشگران از مراسم نخل برداری روز عاشورا در حسینیه سفید شهرستان اشکذر، مراسم نخل برداری شهرستان تفت و مراسم عزاداری شهرستان مهریز حضور یافتند.

وی افزود: مبلغان و کارشناسان مذهبی مسلط به زبان‌های خارجی نیز این گروه را برای پاسخ به سئوالات و شبهات آنها همراهی کردند.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» یادآور شد: این حرکت فرهنگی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انجمن راهنمایان تور، کمیته گردشگری معنوی سازمان میراث فرهنگی و سازمان اتوبوسرانی یزد انجام گرفت.

حسینی با اشاره به استقبال خوب گردشگران از این برنامه ها و جذابیت بالای مراسم عزاداری برای آنها گفت: برخی مسائل نظیر ذبح دام در مقابل دسته های عزاداری و در فضای باز و غیربهداشتی و انظار مردم برای گردشگران سئوال برانگیز و مبهم بود که امیدواریم بتوانیم این برنامه ها را با مدیریت بهتری به فضاهای بهداشتی هدایت کنیم.

کد خبر 3794613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha