۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳

استاندار بوشهر:

مشکل تامین آب آشامیدنی استان بوشهر برطرف می‌شود

مشکل تامین آب آشامیدنی استان بوشهر برطرف می‌شود

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: با اجرا و تکمیل طرح‌های تدوین شده، مشکل تامین آب آشامیدنی استان بوشهر برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر پنجشنبه در نشست بررسی روند اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن بوشهر اظهار داشت: تلاش ویژه‌ای برای افزایش منابع آبی استان بوشهر صورت گرفته است که ساخت آبشیرین‌کن یکی از مهمترین برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه آبشیرین‌کن کنگان با ظرفیت روزانه ۱۰ هزار مترمکعب وارد مدار شده است، خاطرنشان کرد: آبشیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی بوشهر نیز در روزهای اخیر به‌صورت آزمایشی وارد مدار شده است.

استاندار بوشهر نیاز کنونی شهر بوشهر را ۷۰ هزار مترمکعب آب در روز عنوان کرد و ادامه داد: در تابستان روزانه ۵۰ هزار مترمکعب آب وارد بوشهر می‌شد که راه‌اندازی و تکمیل تاسیسات آبشیرین‌کن، مشکل کمبود آب این شهر را حل می‌کند.

وی با اشاره به تولید روزانه دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب در آب‌شیرین‌کن بوشهر، بیان کرد: تست‌های لازم برای وارد مدار شدن این آبشیرین‌کن در حال انجام است و تا هفته آینده به صورت کامل وارد مدار خواهد شد.

سالاری از بهبود وضعیت آب آشامیدنی شهر بوشهر با وارد مدار شدن این آبشیرین‌کن خبر داد و افزود: یک طرح آبشیرین‌کن جدید با ظرفیت روزانه ۳۵ هزار مترمکعب نیز در بوشهر اجرا می‌شود که هم‌اکنون در حال انجام کارهای مربوط به برگزاری مناقصه است.

وی از تامین پایدار آب استان بوشهر با اجرای طرح‌های تدوین‌شده در بخش آب خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر ساخت تاسیسات آبشیرین‌کن، ۲۳ هزار مترمکعب نیز به ورودی روزانه آب استان اضافه خواهد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به هدررفت بالای آب در شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر، اضافه کرد: بهسازی خطوط آبرسانی و تعمیر و تعویض این خطوط را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

کد خبر 3794707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha