۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

مرگ ناشی از چربی خون و سکته در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است

مرگ ناشی از چربی خون و سکته در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است

خرم آباد - استاندار لرستان گفت: مطابق گفته های وزیر بهداشت مرگ و میر ناشی از چربی خون و سکته در لرستان ۲.۵ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و در جمع خبرنگاران میزان سرانه مصرف ماهی در لرستان را پایین دانست و اظهار داشت: میزان مصرف ماهی به ازای هر نفر در استان در طول سال چهار کیلو و ۷۰۰ گرم بوده که این سرانه بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه مطابق گفته های وزیر بهداشت مرگ و میر ناشی از چربی خون و سکته در لرستان ۲.۵ درصد از میانگین کشور بالاتر است، ادامه داد: برای کاهش میزان مرگ و میر در استان باید مصرف گوشت قرمز در خانوارها کم شده و بهترین راه این است که مصرف ماهی جایگزین مصرف گوشت قرمز شود.

استاندار لرستان بیان کرد: برای افزایش میزان مصرف ماهی در خانواده های لرستانی می توان رستوران های دریایی ایجاد کرده و نسبت به برگزاری جشنواره های غذا  و ... اقدام کرد.

وی افزودسازمان جهاد کشاورزی لرستان در بالا بردن میزان سرانه مصرف ماهی در استان وظیفه سنگینی داشته و نباید به راحتی از کنار آن عبور کند و مدیر شیلات استان نیز باید برای این کار برنامه ریزی هایی داشته باشد زیرا یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مردم لرستان درگیر این موضوع هستند.

بازوند تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز باید در زمینه بالا بردن مصرف ماهی در خانوارها ورود پیدا کند.

کد خبر 3795804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha