۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸

مدرسه ملی سینما کپی رایت را به چالش می‌کشد

مدرسه ملی سینما کپی رایت را به چالش می‌کشد

مدرسه ملی سینما نشست پژوهشی «کپی رایت: چالش ها و فرصت ها» را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مالکیت مادی و معنوی تولیدات فرهنگی همواره از دغدغه‌های صاحبان آثار در کشور بوده است. به ‌تبع سینمای ایران نیز نمی‌تواند از این گستره خارج باشد. امنیت بازار سینمای ایران نیز خود به‌ نوعی معلول تدوین قوانین و چارچوب‌های دقیق در تبیین هویت مادی و معنوی آثار است.

به همین منظور مدرسه ملی سینمای ایران چهاردهمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی خود را با عنوان «کپی‌رایت: چالش‌ها و فرصت‌ها» برگزار می‌کند.

تاریخچه قاچاق آثار سینمایی ایران موضوع پژوهشی خواهد بود که در ابتدای جلسه گزارشی از آن توسط مرتضی رنجبران ارائه می‌شود. این مبحث مدخلی به موضوع محوری جلسه است که در آن موانع موجود در اجرایی شدن قانون «کپی‌رایت» به ‌عنوان یک فرصت و در عین‌ حال چالش جدی سینمای ایران مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. سخنرانان این بخش کامبیز نوروزی حقوقدان و مشاور حقوقی پیشین سازمان سینمایی و مرتضی شایسته تهیه‌کننده سینمای ایران هستند.

این نشست که اجرای آن را شاهین شجری‌کهن منتقد سینما بر عهده دارد، سه‌شنبه ۲۷ مهرماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل مدرسه ملی سینمای ایران واقع در اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچه نیلوفر، پلاک ۳ برگزار می شود و ورود به آن برای عموم علاقمندان آزاد است.

کد خبر 3796685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha