۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد:

لزوم استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ماموریت های پلیس

لزوم استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ماموریت های پلیس

زنجان- رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ماموریت های پلیس، گفت: استفاده از تکنولوژی اولویت ناجا در توانمند سازی کلانتری و پاسگاه های انتظامی است.

به گزارش خبرنگار مهر،سردار محمد شرفی ظهر یکشنبه در همایش روسای کلانتری، فرماندهان کلانتری ها، مقوله امنیت را بسیار مهم عنوان کردو افزود: امنیت تعالی بشریت را به دنبال دارد و با عث کاهش کاستی ها در زندگی می شود. 

وی با بیان اینکه  پلیس نقش بسیار مهمی در برقراری امنیت جامعه دارد و تاکنون هم در تحقق این رسالت موفق بوده است، گفت: پلیس زمانی عزیز است که مردم به محض دیدن آنان احساس امنیت کنند  و در این میان مردم هم زمانی به ما اعتماد خواهند کرد که عمل صالح  و نیت پاک باشد. 

شرفی تاکید کرد: انسانها در کنار هم می توانند تعامل  داشته و با همکاری هم موفقیتها را در ک کنند. 

مشارکت مردم برای ارتقای امنیت تقویت شود 

وی افزود: یکی از راههای رستگاری  انسانها دعوت به خیر است و مردم در امنیت می توانند با پلیس همکاری کنند و میزان بلوغ مردم  و میزان مشارکت مردم برای امنیت ارتقاء یابد. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد: رویکرد جدید ناجا باز تولید نظم براساس هنجارهای فرهنگی و ارزش است و پلیس جامعه محور و مشارکت با آحاد جامعه باید امنیت را تقویت کنند. 

شرفی افزود: پلیس جامعه محور با قدرت نرم واغنایی در جامعه تیزر  نگرش مردم آن جامعه است و در این میان بدون حضور و مشارکت مردم پلیس نمی تواند کاری بکند. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه مترقی ترین تعریف پیشگیری از جرم مدل و الگویی است که در استان زنجان از آن استفاده شده و پلیس از ظرفیت مردم برای برقراری امنیت استفاده کرده است و هر جا که مردم باشند کارها جلو خواهد بود. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به مراسم های معنوی و عزاداری  در دهه محرم اشاره کرد و افزود: دشمن با دقت آئین های عزاداری مردم ایران را رصد می کند و خوشبختانه کمترین میزان انحرافات در  عزاداری ها در کشور وجور دارد و این عزاداری ها در امنیت کامل برگزار می شود. 

زنجان جزو دارای کمترین میزان وقوع جرایم در کشور است

شرفی در ادامه با بیان اینکه استان زنجان دارای کمترین میزان وقوع جرایم در کشور است، گفت: زنجان جزو استانهای دارای کمترین میزان وقوع جرم در سطح کشور است و تحقق این امر مهم در راستای تلاش شبانه روزی پلیس و مشارکت مردم استان زنجان بوده است. 

وی ابراز کرد: زنجان در شاهراه ارتباطی کشور است و در کریدور غرب و شرق واقع شده  و میلیون ها خودرو در جاده های زنجان تردد می کنند و امنیت استان درتحقق  مشارکت مردم بوده است. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: مردم زنجان فرهنگ خوبی داشته و بسیار فهیم هستند و این خود یک ظرفیت مهم برای  ارتقای امنیت در جامعه است. 

شرفی با بیان اینکه پنج اولویت در حوزه پیشگیری ابلاغ شده است، گفت: در این راستا در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی مقابله لازم با قاچاق کالا انجام گرفت و کشفیات قاچاق کالا در زنجان  طی سالجاری نسبت  به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است. 

طرح پاکسازی مواد مخدر در زنجان خوب اجرا شده است 

وی تصریح کرد: طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر  در استان زنجان  به خوبی اجرا شده است و جمع آوری معتادن پر خطر ناک به جد از سوی پلیس زنجان انجام می شود. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ابراز کرد: در حال حاضر جوامع سنتی به صنعتی و صنعتی به فرا صنعتی تبدیل شده اند و به شدت در حال رشد است و در این شرایط بالا بردن دانش و مهارت کار کنان مشکلات را حل می کند و افزایش تئوری و دانش پلیس و افزایش مهارت های پلیس باید به جد توجه شود. 

شرفی گفت: پلیس زنجان در بحث مهارتهای شخصی و حرفه ای و دانش  مهارت در سطح کشور در مقایسه با میانگین کل کشور  نمره بالاتری دارد و در بحث تیر اندازی هم رتبه خوبی دارد. 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ماموریت های پلیس، افزود: استفاده از تکنولوژی اولویت ناجا در توانمند سازی کلانتری و پاسگاه های انتظامی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در حوزه صیانت ، سلامت اداری پلیس استان توسط ۱۵۰ نفر بازرس موردارزیابی قرار گرفته که از نمره ۱۰ پلیس زنجان نمره بالای ۸ را از آن خود کرده است و وضعیت پلیس زنجان خوب است. 

شرفی خاطر نشان کرد: باید در حوزه کلانتری ها و پاسگاهها در ۷ محور تحول ایجاد شود و در این منابع انسانی بسیار مهم است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: سرقت پلاک ، سرقت داخل خودر و محتویات خودرو در استان زنجان زیاد است وخدابنده بیشترین سرقت ها را دارد. 

شرفی پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرایم را محور برنامه های پلیس عنوان کردو گفت:  اتخاذ برنامه های محوری پلیس در راستای تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» خواهد بود.

شرفی افزود: تامین و ارتقاء نظم و امنیت از اولویت های  پلیس پیشگیری است و برای تحقق این امر مهم شبانه روزی تلاش می کند. 

وی افزود: جلب مشارکت های عمومی در تامین امنیت، برنامه مهم پلیس است و در این میان  پیشگیری از جرایم در سه حوزه اجتماعی، وضعی و انتظامی از اقدامات پلیس است و استفاده از تکنولوژی  اولویت مهم در ناجا می باشد. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا روز آمدی دانش فرماندهان و افزایش توانمندی پلیس را هدف برگزاری  همایش سالیانه کلانتری ها عنوان کرد. 

کد خبر 3796722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha