۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

معاون استاندار بوشهر:

احداث آبشیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر به‌زودی آغاز می‌شود

احداث آبشیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر به‌زودی آغاز می‌شود

بوشهر - معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به ساخت تاسیسات آبشیرین‌کن برای رفع کمبود منابع آبی استان، گفت: عملیات اجرایی آبشیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن باستی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر با کمبود منابع آبی روبرو است و بخش عمده آب این استان از طریق استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود.

وی از ساخت تاسیسات آبشیرین‌کن برای رفع کمبود منابع آبی در استان خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته آبشیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی کنگان وارد مدار شد و آبشیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر نیز چندی پیش وارد مدار شد که هم‌اکنون روزانه پنج هزار مترمکعب تولید دارد و به‌زودی به ظرفیت کامل می‌رسد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از برگزاری مناقصه آبشیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این آبشیرین‌کن به زودی آغاز می‌شود.

وی از ساخت یک دستگاه آب شیرین‌کن با ظرفیت ۲۸ هزار مترمکعب در شهرستان جم خبر داد و بیان کرد: یک دستگاه آب‌شیرین‌کن با ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب هم در شهر دلوار تنگستان اجرا می‌شود.

باستی از تلاش برای جلوگیری از نوبت‌بندی آب در سطح استان خبر داد و افزود: ساخت هر دستگاه آبشیرین‌کن ۴۵ میلیارد تومان هزینه دارد که توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و دولت نیز هر مترمکعب آب را به قیمت شش هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌کند.

وی خواستار استفاده بهینه منابع آبی توسط همه اهالی استان بوشهر شد و ادامه داد: فقط بخش کمی از این هزینه‌های خرید آب از بخش خصوصی، توسط شهروندان پرداخت می‌شود.

کد خبر 3797118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha