«رویترز» خبر داد؛

تسریع روند بهسازی سیستم دفاع موشکی ژاپن در رقابت با کره شمالی

تسریع روند بهسازی سیستم دفاع موشکی ژاپن در رقابت با کره شمالی

دولت توکیو از بیم افزایش توان رقابتی کره شمالی در استفاده از موشک های میان برد، به تسریع روند ارتقاء سیستم های دفاع موشکی خود می اندیشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی از منابع دولتی ژاپن در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» از امکان تسریع روند بهسازی و ارتقاء سیستم های رهگیری موشک های بالستیک این کشور در واکنش به آزمایش های یک سال اخیر کره شمالی که احتمالا با هدف دستیابی به نمونه کارآمدتری از موشک های میان برد انجام می شود، خبر دادند.

بودجه در نظر گرفته شده برای ارتقاء دفاع موشکی ژاپن مبلغ یک میلیارد دلار برآورد می شود که صورت هزینه های تعریف شده برای سال مالی جدید که شروع آن از ماه آوریل ۲۰۱۷ است، شامل تامین هزینه یک لایه دفاع موشکی از جمله سپر دفاع موشکی «آجیس» یا سامانه ضد موشک های دوربرد «تاد» ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را در بر می گیرد.

این بودجه در عین حال هزینه افزایش برد و دقت عمل باتری های پاترویت پک ۳ را نیز پوشش می دهد. با این حال، منابع آگاه می گویند علیرغم تسریع روند بهسازی، هر گونه تغییر در حوزه های مورد نظر سال ها به طول می انجامد.

البته به گفته منابع رسمی که نامی از آنها برده نمی شود، تصمیم برای تسریع روند ارتقاء سیستم های موشکی، به نوعی از ارزش نمادین برخوردار است.

در عین حال گفته می شود که قرار است مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار از بودجه  نظامی ژاپن در سومین مکمل بودجه گنجانده شود اما هنوز مشخص نیست که آیا «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن از قانونگذاران این کشور برای موافقت با صورت هزینه های اضافی مورد نظر دولت خود درخواست خواهد کرد یا خیر.

پیشتر مقامات توکیو از بابت بهبود توان موشکی کره شمالی با سرعتی بیش از حد انتظار ابراز نگرانی کرده بودند. دولت پیونگ یانگ از اول سال میلادی جاری دستکم ۲۱ آزمایش موشک بالستیک و دو آزمایش هسته ای انجام داده است. در تاریخ ۲۲ ژوئن سال میلادی جاری، یکی از موشک های میان برد کره شمالی با عبور از ارتفاع ۱۰۰۰ کیلومتری که احتمالا بیش از برد ضد موشک های آجیس است، مرز آبی ژاپن را شکست.

کد خبر 3797714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha