۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۹:۳۸

وقتی آمریکا از اثبات ادعای خود عاجز ماند؛

احتیاط پنتاگون در متهم جلوه دادن یمنی ها در حمله به ناو آمریکایی

احتیاط پنتاگون در متهم جلوه دادن یمنی ها در حمله به ناو آمریکایی

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به اینکه آیا واقعا نیروهای یمنی، ناوشکن آمریکا را برای دومین بار هدف حمله موشکی قرار داده اند، جانب احتیاط را رعایت کرد و از لزوم بررسی های بیشتر در این زمینه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون از تایید صحت حمله موشکی نیروهای یمنی به ناوشکن «یو اس اس میسون» که ادعا می شود در روز شنبه اتفاق افتاده است، طفره رفت و به ذکر این مطلب که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد، بسنده کرد.

با توجه به ادعاهای پیشین آمریکا مبنی بر اینکه حملاتی از این نوع را بی پاسخ نخواهد گذاشت، انتظار می رود که تصمیم نهایی پنتاگون به پافشاری بر اتهامات نسبت داده شده به یمنی ها، تبعات نظامی به دنبال داشته باشد.

ناگفته نماند که پنجشنبه هفته قبل نیز، آمریکایی ها به بهانه ای مشابه و با استناد به شواهد ادعایی خود، ایستگاه های راداری یمنی ها را هدف قرار دادند.

با این حال علیرغم آنکه آمریکا برای بار دوم ادعای مشابهی را مطرح می کند، کوک جانب احتیاط را نگه داشته و در این باره می گوید: ما همچنان در حال ارزیایی موضوع هستیم. با توجه به تهدید احتمالی علیه شهروندان آمریکایی، جنبه هایی از این حادثه نیازمند شفاف سازی است.

وی اگرچه به گفته های خدمه ناوشکن میسون مبنی بر تهدید موشکی یمنی ها اشاره کرد، تداوم بررسی جزئیات حادثه گزارش داده شده را نیز مورد تایید قرار داد تا به این ترتیب چنانچه اصلا قضیه صحت داشته باشد، تعداد موشک هایی که به سمت شناور مورد نظر پرتاب شده، مشخص شود!

تحقیق پیرامون ادعاهای مطرح شده از سوی سرنشینان ناوشکن آمریکایی در حالی ادامه دارد که طرفین درگیری در یمن خود را آماده برقراری آتش بس 72 ساعته می کنند.

این در حالی است که «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان نیز در آخرین اظهارات خود از تمایل این کشور برای آتش بس در یمن در صورت توافق حوثی ها خبر داد.

ناگفته نماند که بعد از گذشت بیش از یک سال از جنگ یمن، ناکامی ائتلاف سعودی امری اثبات شده است که نتیجه ای جز اعمال هزینه مالی گزاف و دامن زدن به نفرت عمومی از دولت ریاض نداشته است.

کد خبر 3798666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha