اقدام جدید ضد آمریکایی «دوترته»؛

تمایل فیلیپین برای برگزاری رزمایش مشترک با چین و روسیه

تمایل فیلیپین برای برگزاری رزمایش مشترک با چین و روسیه

رئیس جمهور فیلیپین در اقدامی جدید که حکایت از اقدامات ضد آمریکایی وی دارد از تمایل این کشور برای برگزاری رزمایش مشترک با چین و روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «رودریگو دوترته» در آستانه سفر چهار روزه خود به چین در مصاحبه ای تلویزیونی ضمن تاکید بر اینکه دیگر اجازه برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا را نخواهد داد از تمایل مانیل برای برگزاری رزمایش مشترک با چین و روسیه خبر داد.

دوترته گفت: من زمان کافی به آمریکایی‌ها دادم که با سربازان فیلیپینی رزمایش برگزار کنند. دیگر اجازه نخواهم داد که دو کشور رزمایش نظامی مشترک برگزار کنند. رزمایش اخیر آخرین رزمایش مشترک بود. من نمی‌خواهم سربازانم تحقیر شوند.

همچنین رئیس جمهور فیلیپین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در سفر چهار روزه‌اش به پکن خواستار انجام مذاکرات برای خرید تجهیزات نظامی از چین است، گفت: بله چنین تصمیمی دارم اما این خرید در مقیاس بالا نخواهد بود. فیلیپین نیاز به خرید قایق‌های نظامی از چین دارد تا بتواند علیه تروریسم مبارزه کند. اگر چین در این باره به ما کمک نکند در این صورت دوران سختی در مبارزه با تروریسم خواهیم داشت.

دوترته امروز سه شنبه به همراه دست کم ۲۰۰ تن از سران تجاری این کشور به چین سفر می‌کند تا راه را برای یک ائتلاف تجاری جدید هموار سازد.

کد خبر 3799082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha