منابع نظامی آمریکا و کره جنوبی:

پیونگ یانگ یک آزمایش موشکی ناموفق را تجربه کرد

پیونگ یانگ یک آزمایش موشکی ناموفق را تجربه کرد

کره شمالی هشتمین آزمایش موشکی هفت ماه اخیر خود را که از یکی از مناطق غربی کشور انجام شد با ناکامی پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، واحد فرماندهی راهبردی ایالات متحده و دفتر فرماندهی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می گویند که پیونگ یانگ امروز پنجشنبه در حالی که تنها چند ساعت از توافق واشنگتن- سئول مبنی بر تجدید دکترین بازدارندگی کره شمالی می گذرد، آزمایش موشکی دیگری را انجام داد که البته با توفیق همراه نبوده است.

جدید ترین موشک آزمایش شده از سوی پیونگ یانگ احتمالا یک «موسودان» میان برد بوده است که از شهر غربی «کوسانگ» شلیک شد -همان شهری که در روز شنبه نیز شاهد آزمایش ناموفق موشکی از همین نوع بوده است.

در هفت ماه گذشته، این هشتمین تلاش کره شمالی در آزمایش موشک های قابل پرتاب از سکوهای متحرک بوده است که در صورت عملکرد مناسب انتظار می رود برد آنها به ۳۰۰۰ کیلومتر برسد.

آزمایش اخیر در حالی انجام می گیرد که به گفته «یون بایونگ سی» وزیر امور خارجه کره جنوبی، آمریکا و کره جنوبی بر سر تحقق بخشیدن و رسمی نمودن دکترین تمدید بازدارندگی که محور تعهدات آمریکا در دفاع از کره جنوبی است، به توافق رسیده اند.

در عین حال، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز می گوید که دولت واشنگتن به زودی سامانه ضد موشکی خود موسوم به «تاد» را در شبه جزیره کره مستقر خواهد کرد.

این در حالی است که روسیه و چین ضمن مخالفت با استقرار این سامانه در شبه جزیره کره، هدف آن را  فراتر از بازدارندگی در برابر کره شمالی و در جهت تأثیرگذاری بر منافع چین و روسیه در منطقه ارزیابی می کنند.

با این حال، آمریکا و کره جنوبی همکاریهای دفاعی خود را در پرتو آزمایشهای جدید موشکی و هسته ای کره شمالی گسترش داده اند؛ ‌ آزمایشهایی که جامعه جهانی به شدت آنها را محکوم کرده و به وضع تحریمهای جدید و سنگین شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ انجامیده است.

کد خبر 3801000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha