۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۷

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

فعالیت‌های فرهنگی و دینی به منظور تقویت ایمان و اخلاق اجرا شوند

فعالیت‌های فرهنگی و دینی به منظور تقویت ایمان و اخلاق اجرا شوند

سنندج- رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: هدف ما در فعالیت‌های فرهنگی و دینی تقویت ایمان، باور دینی و تقویت اخلاق باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد واعظی امروز پنج شنبه در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی کردستان که در سنندج برگزار شد، گفت: توجه به مشترکات شیعه و سنی به تقویت انسجام و وحدت می‌انجامد.

وی عنوان کرد: قرآن کریم، ارادت به اهل بیت و خاندان پیامبر اکرم(ص) حلقه وصل مسلمانان به همدیگر است و شیعه و سنی در کنار یکدیگر با توجه به مشترکاتی که دارند می‌توانند وحدت و انسجام را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام واعظی با اشاره به اینکه باید کاری کرد که نسل جوان به دین اسلام و ارادت به اهل بیت (ع) همچنان پایبند باشند، افزود: داشتن ایمان جوانان به اهل بیت علیهم‌السلام ساختن نسلی پاکیزه و آینده‌ای روشن را برای جامعه اسلامی رقم می‌زند.

وی بیان کرد: گذشتگان ما همواره در تلاش بودند تا این ارادت‌ها و مدیحههایی که در وصف اهل بیت قرائت می‌شوند به صورت امانت دست به دست به امروز منتقل شود و ما هم باید آنرا به آیندگان منتقل کنیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید به دنبال منازعات فرقه‌ای باشیم، یادآور شد: هدف ما در فعالیت‌های فرهنگی و دینی تقویت ایمان، باور دینی و تقویت اخلاق باشد تا شاهد تربیت جوانانی مومن در کشور باشیم و اسلام و مسلمانی را در این راه سربلند ببینیم.

حجت‌الاسلام واعظی همچنین ضمن تقدیر از فعالیت فعالان فرهنگی و قرآنی کردستان بیان کرد: در راستای تقویت این عزیزان و فعالیت بهتر آنها می‌توان اساتید مجرب از قم برای برگزاری دوره‌های آموزشی در استان اعزام و از توان این اساتید در راستای توانمندسازی نیروهای فرهنگی و قرآنی استان بهره برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست یادآور شد: تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت‌های ویژه‌ای از جمله هیئات مذهبی، کانون مداحان، خانه‌های قرآن شهری و روستایی و موسسات قرآنی می‌تواند در راستای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی استان موثر باشد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی بیان کرد: تبلیغات اسلامی با این ظرفیت‌های گسترده می‌تواند همچنین در حوزه خانواده و زنان با محوریت قرآن کریم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضلات جامعه کمک کند.

وی بیان کرد: برای دستیابی به اهداف نیازمند برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای توانمندسازی نیروها و سرمایه‌ها و ظرفیت‌های در اختیار هستیم که امید است دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم استان را در این راستا یاری کند.

وی اضافه کرد: مردم استان کردستان حق بزرگی بر گردن نظام اسلامی دارند و لازم است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی این استان و ارتقای سطح فرهنگی و دینی از تمامی ظرفیت‌ها بهره برد.

در ادامه این نشست اعضا مطالبات خود را در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حمایت مالی و معنوی از فعالان فرهنگی و قرآنی استان اعلام کردند.

کد خبر 3801129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha