مقام ارشد یمنی:

هدف سعودیها از آتش‌بس در یمن سرپوش نهادن بر جنایتهایشان است

هدف سعودیها از آتش‌بس در یمن سرپوش نهادن بر جنایتهایشان است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که آتش بس مد نظر «اسماعیل ولدالشیخ» در راستای سرپوش نهادن بر جنایات سعودی ها در عرصه بین الملل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی عدم واکنش جامعه جهانی در قبال تجاوزهای رژیم سعودی به مردم مظلوم یمن را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی تاکید کرد: عدم درخواست جامعه بین المللی برای صدور قطعنامه در خصوص توقف کامل و دائم تجاوز به یمن، به معنای کم ارزش دانستن خون یمنی ها و سرپوش گذاشتن بر جنایات سعودی ها است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: علت عدم تحقیقات در رابطه با جنایت سعودی ها در حق مردم یمن به ویژه جنایت صنعا فشار سعودی ها است. این اقدام موجب تداوم تجاوز سعودی ها می شود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن افزود: آتش بسی که «اسماعیل ولدالشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در دستور کار قرار داد، در راستای سرپوش گذاشتن بر جنایات سعودی ها در عرصه بین الملل صورت گرفت. تجاوز سعودی ها در معرض دیدگان جامعه جهانی است.

وی در پایان ضمن تمجید از اقدامات نیروهای یمنی بیان داشت: رهبران یمن برای تعامل مثبت با هر طرحی که موجب توقف کامل، دائم و غیرمشروط تجاوز به یمن و همچنین رفع محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن شود، آماده هستند. ما همچنین برای ورود به مذاکرات جدی به منظور دستیابی به راهکاری سیاسی برای یمن آماده ایم.

گفتنی است آتش بس موقت یمن از نیمه های چهارشنبه شب برقرار شد اما جنگنده های سعودی با نقض این آتش بس به حملات وحشیانه خود به مردم مظلوم یمن ادامه دادند.

کد خبر 3801556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha