۲ آبان ۱۳۹۵، ۸:۵۱

رؤیای ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری؛

ترامپ، از کاهش کمک مالی به سازمان ملل تا اعاده حیثیت بر باد رفته

ترامپ، از کاهش کمک مالی به سازمان ملل تا اعاده حیثیت بر باد رفته

نامزد جمهوریخواه رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در تازه ترین و منسجم ترین سخنرانی انتخاباتی خود، به شرح اولویت های یکصد روز نخست دوران زمامداری احتمالی خود در کاخ سفید پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در یکی از منسجم ترین سخنرانی های انتخاباتی خود به ارائه جزئیاتی درباره عملکرد احتمالی خود در یکصد روز نخست زمامداری کاخ سفید پرداخت.

پیش از آغاز این سخنرانی که در شهر «گتیس برگ» ایالت «پنسیلوانیا» انجام شد، مشاورین ترامپ گوشزد کردند که اظهارات امروز نامزد جمهوریخواه، از محورهای مورد تمرکز ستاد انتخاباتی وی در دو هفته باقی مانده تا رقابت نهایی هشت نوامبر خواهد بود.

از جمله نکات کلیدی که ترامپ در طول این سخنرانی به آنها پرداخت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

*اعمال محدودیت بر فعالیت لابی گری مقامات پیشین کاخ سفید

*کوتاه کردن طول خدمت اعضای کنگره

*لغو تمامی کمک های مالی واشنگتن به برنامه های مبارزه با تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد و صرف هزینه آنها در ترمیم زیرساختهای ضروری آمریکا

*آغاز فرایند اخراج بیش از دو میلیون مهاجر غیر قانونی که دارای سوابق کیفری هستند و عدم ارائه خدمات صدور روادید به کشورهایی که از استرداد اتباع خود سر باز می زنند

گفتنی است که اظهارات اخیر ترامپ آمیزه ای بود از تکیه کلام های همیشگی جمهوریخواهان (مالیات کمتر، قید و بندهای کمتر)، شعارهای مغایر با ارزش های شاخه سنتی حزب (عدم مدارا با مهاجرین، عدم حمایت از قانون های تجارت آزاد) و در نهایت تهدید هایی که برای اعاده حیثیت خود ایراد کرد (شکایت از تمامی ۱۰ زنی که وی را به سوء استفاده جنسی متهم کرده اند).

به عقیده کارشناسان، اگرچه دمیدن روح ایمان و خوش بینی به کالبد ستاد انتخاباتی ترامپ می تواند التیامی باشد بر زخم حاصل از انتقادهایی که در یکی دو هفته اخیر به وی وارد شده است، با این حال در فاصله ۱۷ روز مانده به روز تعیین سرنوشت، اقدامی دیرهنگام تلقی می شود.

ترامپ در یک هفته گذشته، فاصله خود را با «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات به نصف کاهش داده است، با این حال کلینتون همچنان به صورت میانگین در نظرسنجی های انجام گرفته در سطح ملی از وی پیش است.

کد خبر 3803167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha