۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۵۷

مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ آذربایجان‌شرقی:

اسلام‌های جعلی سبب کم‌رنگ شدن فرهنگ قرآنی شده است

اسلام‌های جعلی سبب کم‌رنگ شدن فرهنگ قرآنی شده است

تبریز - مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ آذربایجان‌شرقی گفت: اسلام‌های جعلی و اصول نادرست مطرح شده در قالب آنها، سبب کم‌رنگ شدن فرهنگ قرآنی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه‌ آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که پس از سال‌ها انتظار شاهد موفقیت و کسب رتبه‌ی اول توسط آقای مهدی محمدزاده در رشته‌ی ابتهال در سی‌ونهمین دوره‌ مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه‌ کشور هستیم.

وی افزود: کسب این موفقیت بزرگ نشانگر وجود استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی فراوان در منطقه‌ ما است و باید در جهت کشف استعدادها و به ثمر نشاندن و پرورش آن‌ها تلاش کرد.

وی عنوان کرد: برای سوق دادن هرچه بیشتر مردم و به خصوص جوانان به سمت فغالیت‌های قرآنی و استفاده از آموزه‌های قرآنی باید زمینه‌ مناسب را فراهم کرد و از رتبه‌آوران این عرصه و فعالان قرآنی تقدیر و تشکر به عمل آوریم تا سایرین نیز با دیدن این تشویق‌ها به فعالیت‌های قرآنی تشویق شوند.

حجت‌الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: تشویق و حمایت در سایر زمینه‌ها مانند ورزش بسیار بهتر از عرصه‌های قرآنی است و امید است تا حمایت‌ها در این زمینه‌ نیز اقدامات لازم انجام شود تا خانواده‌ها نیز قرآنی به بار آیند.

وی بیان کرد: با حضور مسئولان مربوطه در منزل آقای محمدزاده حضور یافته و از زحمات او تقدیر به عمل آوردیم.

وی در خصوص این که قرآن کریم امروزه مهجور مانده است، گفت: در این حیطه باید به این نکته توجه داشت که کدام بعد از قرآن مهجور مانده است. اگر منظور بعد روحانی باشد که این امر اصلا قابل پذیرش نیست و قرآن به عنوان کتاب آسمانی و کلام پروردگار متعال همواره زینت‌بخش خانه‌های مردم است و حتی افرادی که ظاهر مذهبی ندارند نیز زندگی خود و مراسم عقد خود را با خواندن آیاتی از قرآن شروع می‌کنند.

حجت‌الاسلام مصائبی یادآور شد: برگزاری مسابقات عظیم قرآنی در سراسر کشور نیز دلیل بر حاکمیت بعد روحانی بر زندگی مردم و جامعه است و اگر کم‌کاری نیز شده است بدون شک این از طرف مردم و ما بوده و عدم احساس تعهد نسبت به آموزه‌های دینی به این بی‌توجهی دامن زده است.

وی افزود: قرآن در راس همه‌ امور است و فرهنگ حاکم که از طرف مردم اعمال شده، به کم‌رنگ شدن این اصول ختم شده است، که این نیز همت بیشتر مردم را می‌طلبد و رسانه‌ها نیز باید به رسالت خود در ترویج آموزه‌های دنی و فرهنگ قرآنی عمل کنند.

کد خبر 3807291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha