۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸

همزمان با هفته پدافند غیر عامل؛

مانور تخلیه و اسکان اضطراری هلال احمر در آستارا برگزار شد

مانور تخلیه و اسکان اضطراری هلال احمر در آستارا برگزار شد

آستارا- مانور تخلیه، اسکان اضطراری و امداد و نجات گروه های آموزش دیده امدادی جمعیت هلال احمر، همزمان با هفته پدافند غیر عامل در آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مانور که ظهر شنبه در محل دبیرستان نمونه دولتی توحید آستارا و با به صدا درآمدن زنگ پدافند غیرعامل برگزار شد، گروه ویژه ۴۰ نفره امداد و نجات جمعیت هلال احمر به همراه اکیپ های کمیته بحران این شهرستان به صورت نمادین به یاری حادثه دیدگان زلزله فرضی پرداخته و آمادگی خود را در نجات، اسکان و درمان مصدومان به نمایش گذاشتند.

در این مانور که با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان آستارا و ناظران فنی همراه بود، گروه های امداد و نجات و اسکان اضطراری هلال احمر شهرستان با برپایی چادر و بیمارستان صحرایی و با به کارگیری تجهیزات نوین امدادی به نجات جان حادثه دیدگان فرضی پرداختند.

رییس جمعیت هلال احمر  آستارا در حاشیه این مانور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این مانور که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد، فرصت خوبی برای ارزیابی آموزش ها و آمادگی نیروهای امدادی و ستاد حوادث شهرستان مرزی و پرتردد آستارا است.

حسین خورشیدی با بیان اینکه ما با کسب آمادگی از طریق برگزاری مانورهای مختلف و دوره ای و با روش های علمی بهتر می توانیم دامنه آسیب ها و خسارت های حوادث را کاهش دهیم گفت: یادگیری آموزش ها و انتقال  آن به خانواده ها در زمان وقوع حوادث برای کاهش خسارت های جانی و مالی از طریق دانش آموزان به راحتی امکان پذیر است.

وی اهمیت و ارزش میزان آمادگی نیروهای امدادی و همچنین آموزش اصولی مدیریت بحران در صحنه حوادث را یادآور شد و افزود: ارائه آموزش های لازم برای مقابله با زلزله های احتمالی، ارتقای آمادگی اقشار مردم، اجرای طرح های مقاوم سازی مکان های عمومی و تقویت و حفظ توان امدادی نیروهای امداد رسان از اهمیت  ویژه ای برخوردار است.

رییس جمعیت هلال احمر آستارا خواستار حفظ آمادگی و تقویت نیروهای امداد و نجات و تمامی اعضای ستاد حوادث و سوانح شهرستان مرزی آستارا  شد و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با تشکیل جمعیت داوطلبان و جوانان و با آموزش های تخصصی و علمی شرایط مطلوبی را برای امداد به مردم در زمان وقوع حوادث مختلف  فراهم کرده است.

در مانور تخلیه و اسکان اضطراری هلال احمر آستارا، گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ضمن به نمایش گذاشتن آمادگی خود، به تخلیه، اسکان موقت و انتقال مصدومان به بیمارستان صحرایی بر پا شده در محل مانور پرداختند و دانش آموزان نیز با پناه گرفتن در مکان های مناسب در زمان زلزله و استفاده از ایمنی در کار و نجات مصدومان حادثه آشنا شدند

کد خبر 3808998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha