۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین‌:

مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود

مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود

قم - رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین‌ گفت: احترام به حاکمیت دولت عراق و مردمی بودن اربعین از جمله سیاست‌های ستاد اربعین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید احمدی ظهر شنبه در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین که با حضور صادقی استاندار قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به عضویت ۱۶ دستگاه کشور در ستاد اربعین، گفت: کمیته فرهنگی و آموزشی با ۱۴ گروه تشکیل شده که کمیته رسانه و فضای مجازی از جمله این کارگروه‌ها است.

وی با بیان اینکه در کارگروه‌ها از نظرات اساتید حوزه و دانشگاه استفاده شده است، ادامه داد: این ستاد سیاست‌های مختلفی را در پیشبرد اهداف در نظر دارد که احترام به حاکمیت دولت عراق و تقویت مرجعیت این کشور و همچنین تأکید بر مردمی بودن مراسم اربعین از جمله این اهداف و سیاست‌ها است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین‌ با اشاره به همکاری مرکز مدیریت‌ حوزه‌های علمیه کشور،‌ ادامه داد: این مرکز وظیفه آموزش مبلغین را برعهده دارد و سازمات اوقاف هم اعزام مبلغین برای مراسم اربعین را بر عهده دارد.

وی به شکل‌گیری گروه یاوران اربعین با حضور ائمه جمعه و جماعات خبر داد و بیان کرد: هدف از تشکیل این گروه استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات بوده است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به ساماندهی اصحاب رسانه در اربعین سال جاری به منظور بهترین اطلاع‌رسانی گفت: ثبت نام از خبرنگارانی که قصد سفر به مراسم اربعین داشتند صورت گرفت و ۳۰۰ نفر از این خبرنگاران در همایش یاوران رسانه‌ای در قم گردهم آمدند و پیرامون بایدها ونبایدهای رسانه‌ای که باید در عراق به آن توجه شود رایزنی صورت گرفت.

وی در ادامه به فعالیت رادیو اربعین اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های این رادیو توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین دنبال می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین‌ در ادامه با اشاره به گردهمایی زائرین اربعین در مصلی‌های سراسر کشور، اظهار داشت: در این مراسم علاوه بر بازگو کردن مسائل مختلف و به عبارتی توجیه زائران، محصولات فرهنگی هم بین آنان توزیع می‌شود.

کد خبر 3809192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha