راهپیمایی گسترده فلسطینی ها همزمان با شصتمین سالروز جنایت کفرقاسم

راهپیمایی گسترده فلسطینی ها همزمان با شصتمین سالروز جنایت کفرقاسم

فلسطینی ها با برگزاری تظاهراتی با سر دادن شعارهایی، جنایت‌های رژیم صهیونیستی به ویژه جنایت کفرقاسم که منجر به شهادت ۴۹ بیگناه شد را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، همزمان با شصتمین سالروز جنایت «کفرقاسم» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، فلسطینی ها تظاهرات گسترده‌ای در روستای کفرقاسم برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی، جنایت‌های رژیم صهیونیستی به ویژه جنایت کفرقاسم که منجر به شهادت ۴۹ بیگناه شد را محکوم کردند.

روستای کفر قاسم، نزدیک شهر قلقیلیه در جنوب طولکرم و در منطقه خط سبز بین فلسطین اشغالی و کرانه باختری رود اردن واقع است. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۵۶ به دنبال فعالیت‌های شدید ضد صهیونیستی در مصر، در یک همکاری آشکار با انگلستان و فرانسه ، طرح یک تجاوز مشترک به خاک مصر را تدارک دیدند.
 
ارتش صهیونیستی عملیاتی انحرافی را نیز آغاز نمود و با انجام تحرکات وسیع در مرزهای شرقی خود، این توهم را ایجاد کرد که قصد حمله به اردن را دارد. آخرین مرحله این عملیات انحرافی، فاجعه‌‏ای در نزدیکی مرز اردن به وجود آورد.

درست در همان روزی که جنگ آغاز شد، گاردهای مرزی اسرائیل  در نواحی مرزی اردن حکومت نظامی اعلام کردند. یکی از روستاهای مرزی کفرقاسم نام داشت. کدخدای این روستا، تنها ۳۰ دقیقه پیش از آغاز حکومت نظامی توسط گارد مرزی از ماجرا مطلع شده بود و برای او امکان نداشت که بتواند خبر برقراری حکومت نظامی را به روستائیانی که هنگام غروب آفتاب به خانه خود باز می‌گشتند، برساند.

وقتی که فرمانده نیروهای اسرائیلی مستقر در کفر قاسم از مافوق خود، برای این مسأله کسب تکلیف کرد، ژنرال اسرائیلی پاسخ داد: من از ابراز احساسات خوشم نمی‌آید... این دیگر از بدشانسی خود آنهاست.
 
اتفاقاً نظامیان صهیونیست به هیچ‌وجه احساساتی نشدند و بین ساعت ۱۷ تا ۱۸، در کمال خونسردی ۴۷ روستایی را به قتل رساندند. روستائیان دسته‌دسته یا به تنهایی از سر کار خود بازمی‌گشتند. بعضی پیاده بودند و بیشترشان دوچرخه، گاری یا کامیون داشتند. در میان آنان چندین زن و کودک نیز به چشم می‌خورد.

سربازان گارد مرزی، طبق فرامین مافوق خود، تنها از آنان می‌پرسیدند که آیا اهل کفر قاسم هستند یا نه. اگر جواب مثبت بود، روستائیان بی‌خبر از همه‌جا، به جرم نقض قوانین حکومت نظامی همانجا تیرباران می‌شدند.  با بالا رفتن آمار کشته شدگان، سرانجام دستور توقف تیرباران‌ها صادر شد.

کد خبر 3809553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha