در تماس تلفنی با میشل عون؛

السیسی: انتخاب رئیس جمهور گام مهمی برای تقویت ثبات لبنان است

السیسی: انتخاب رئیس جمهور گام مهمی برای تقویت ثبات لبنان است

رئیس جمهور مصر در گفتگویی تلفنی با «میشل عون»، تصدی پست ریاست جمهوری لبنان توسط وی را تبریک گفته و بر اهمیت این اقدام در جهت تقویت ثبات لبنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر شامگاه دوشنبه در تماسی تلفنی انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور جدید لبنان را تبریک گفت.

السیسی در گفتگوی تلفنی با میشل عون بر اهمیت این اقدام در جهت تقویت ثبات لبنان و تحکیم مفهوم دولت ملی و موسسات قانونی تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین از اهتمام گروه های سیاسی مختلف لبنان برای پایان دادن به خلاء ریاست جمهوری در این کشور و ارجح قرار دادن منافع ملی تمجید کرد.

وی در عین حال بر ایستادن مصر در کنار مردم لبنان و حمایت از این کشور در مواجهه با چالش های مختلف تاکید و برای میشل عون در انجام ماموریت های منصب جدید خود آرزوی موفقیت کرد.

رئیس جمهور جدید لبنان نیز در این گفتگوی تلفنی گسترش همکاری با مصر در زمینه های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

پیش از این نیز مقامات کشورهای مختلف از انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور لبنان و رفع خلاء ریاست جمهوری در این کشور استقبال کرده بودند.

لازم به ذکر است که نمایندگان پارلمان لبنان روز دوشنبه پس از گذشت دو سال و نیم از بحران خلأ ریاست جمهوری در این کشور، سرانجام «میشل عون» نامزد مورد حمایت حزب الله را به عنوان رئیس جمهور جدید برگزیدند.

کد خبر 3811776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha