۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴

رزمایش همزمان روسیه و ناتو در بالکان در بحبوحه تنش های شرق اروپا

رزمایش همزمان روسیه و ناتو در بالکان در بحبوحه تنش های شرق اروپا

روسیه و ناتو به طور همزمان و البته مجزا از یکدیگر در حال برگزاری رزمایش در بالکان با دو کشوری هستند که این کشورها زمانی جزو کشور یوگسلاوی شناخته می شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روسیه و ناتو به ترتیب با کشورهای صربستان و مونته نگرو رزمایش برگزار می کنند؛ کشورهایی که زمانی جزو یوگسلاوی بودند.

این دو رزمایش در منطقه بالکان در حالی برگزار می شود که تنش های میان روسیه و غرب در منطقه شرق اروپا به اوج خود رسیده  و هر یک از دو طرف در حال تقویت مواضع نظامی خود در این منطقه است.

بر همین اساس از روز گذشته ۶۸۰ نفر از نظامیان ناتو از کشورهای گرجستان، آلبانی، اوکراین و رژیم صهیونیستی رزمایش مشترک خود را با نام «مونته نگرو ۲۰۱۶» آغاز کردند. در این رزمایش که تا تاریخ ۴ نوامبر ادامه خواهد داشت نیروهای حاضر، در عملیات های مختلفی از جمله مقابله با حملات شیمیایی ومواجهه با سیل شرکت خواهند کرد.

در ماه دسامبر ناتو به طور رسمی از مونته نگرو دعوت کرد تا به عضویت این پیمان نظامی درآید و در ماه می به عنوان عضو ناظر در ناتو شناخته شد.

از سوی دیگر ۱۵۰ چترباز صربستانی وارد بلگراد شده اند تا در رزمایش «برادری اسلاوی ۲۰۱۶» شرکت کنند. در این رزمایش همچنین نظامیانی از کشورهای بلاروس و روسیه نیز شرکت دارند.

رزمایش مشترک روسیه، صربستان وبلاروس از تاریخ ۲ نوامبر تا ۱۵ نوامبر در جریان خواهد بود.

کد خبر 3811881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha