۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶

پاسخ «زاخاروا» به ادعاهای «پارکر»؛

آیا روسیه در تعیین وزیر خارجه انگلیس دست داشته است!

آیا روسیه در تعیین وزیر خارجه انگلیس دست داشته است!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس با لحنی طعنه آمیز عنوان داشت باید از رئیس MI۵ سوال کرد آیا مسکو در تعیین وزیر خارجه انگلیس نیز نقش داشته است؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با انتشار یادداشتی در صفحه خود در فیسبوک پاسخ «اندرو پارکر» رئیس MI۵ (سرویس اطلاعات داخلی) انگلیس را داد.

پارکر روز گذشته روسیه را متهم کرده بود که با تاکتیک های مختلف موجب بی ثباتی انگلیس می شود.

اما در پاسخ به این اظهارات، زاخاروا در مطلب خود نوشت: روز گذشته از روزنامه گاردین با من تماس گرفتند تا در مورد اظهارات پارکر اظهار نظر کنم و من یک سوال مطرح کردم که امیدوارم پارکر به آن پاسخ بدهد. پارکر گفته که روسیه انگلیس را ناامن می کند و من می خواهم بدانم آیا روسیه در انتخاب «بوریس جانسون» به عنوان وزیر خارجه انگلیس، نیز نقش داشته است؟

پیش از زاخاروا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به اظهارات رئیس MI۵  انگلیس واکنش نشان داده بود.

پسکوف با رد اظهارات پارکر مبنی بر اینکه روسیه علیه بریتانیا دست به اقدامات خصمانه می‌زند، آن‌ها را خلاف واقعیت توصیف کرد.

در همین حال سفارت روسیه در لندن نیز با انتشار پیامی توئیتری به این اظهارات واکنش نشان داد و نوشت: از اینکه یک شخص حرفه‌ای فریب تبلیغات خودساخته خودش را می‌خورد،‌ متاسفیم.

کد خبر 3813528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha