۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

الحاق شهرهای جدید به طرح جامع کلانشهرها

الحاق شهرهای جدید به طرح جامع کلانشهرها

معاون وزیر راه وشهرسازی بااشاره به اهمیت الحاق شهرهای جدید درطرح جامع کلانشهرهاگفت: این شهرها بایددرمحور توسعه قرارگیرندزیراشهرهای جدید به عنوان فضایی برای سرریز جمعیت کلانشهرها ایجادشدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن نریمان ضمن ابراز امیدواری درباره به نتیجه رساندن وضعیت سایت‌های مسکن مهر در تمامی شهرهای جدید کشور، گفت: همان‌گونه که تا کنون نزدیک به ۹۰ درصد از واحدهای مسکن مهر در این شهرها به پایان رسیده می‌توانیم به زودی تمامی پروژه‌ها را تکمیل و در شرایطی مطلوب به متقاضیان تحویل دهیم.

این مقام مسئول با تأکید براینکه در کشورهای دیگر شهرهای جدید تنها دارای جمعیتی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر هستند، گفت: این درحالی است که شهرهای ایران جمعیتی بسیار بالاتر دارند که در مقایسه با سایر کشورها بسیار قابل توجه است.

وی اضافه کرد: تنها در شهر جدید پرند دارای ۳۰۰ هزار نفر در سایت مسکن مهر هستیم که خود برابر با ۶ شهر جدید در کشوری مانند کره جنوبی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید براین نکته که در پیشبرد پروژه‌های مسکن مهر باید از فکر و ایده‌ای منسجم و متمرکز در سیستم مدیریتی برخوردار باشیم، گفت: پروژه‌هایی که تنها بخش ناچیزی از تکمیل آن‌ها باقی‌مانده است باید در اولویت قرار گرفته و هرچه زودتر به پایان برسند و این واحدها قطعا با تلاشی اندک در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

نریمان بیان کرد: اگر سایر دستگاه‌های متولی همکاری خوبی با شرکت عمران شهرهای جدید داشته باشند مشکلات پردیس هم رفع می شود با وجود اینکه برای ساخت واحدهای شهر جدید پردیس مشکلات زیادی از جمله تأمین آب، منابع ذخایر آب، شکافتن کوه، دیوار حائل و ... را داریم ولی بدون شک با همکاری به موقع دستگاه‌ها می‌توانیم این پروژه سنگین را تمام کرده و مشکلاتش را رفع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق گزارش ارائه شده در کمیسیون اصل ۹۰ همه دستگاه‌های متولی باید در اجرای پروژه مسکن مهر به یاری وزارت راه و شهرسازی بیایند و تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به ۴۰ میلیون تومان تغییر یابد و شرکت عمران با برخورداری از این دو عامل کمک‌رسان و همچنین منابع داخلی خود می تواند سرانجامی خوش را در شهر جدید پردیس رقم بزند.

نریمان در پایان اعلام کرد که گزارش کمیسیون اصل ۹۰ به روشنی نشان‌دهنده مشکلات موجود در حوزه مسکن مهر بوده و راهکارهای خوبی را در این حوزه ارائه کرده است.
 

کد خبر 3814210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha