۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۴۶

در پی بازداشت های انجام شده صورت گرفت:

گفتگوی نخست وزیر ترکیه با رئیس پارلمان اروپا

گفتگوی نخست وزیر ترکیه با رئیس پارلمان اروپا

نخست وزیر ترکیه در دیدار با رئیس پارلمان اروپا، ضمن دفاع از تصمیم گرفته شده از سوی دادگاه ترکیه در خصوص رای به بازداشت رهبران حزب دمکراتیک خلق، گفت که همه در برابر قانون برابرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «بنعلی ایلدریم»، نخست وزیر ترکیه در گفتگو با «مارتین شولز»، رئیس پارلمان اروپا، در خصوص اظهار نظرهای انجام شده توسط برخی از مقام های اروپایی در خصوص بازداشت های انجام شده از میان نمایندگان حزب دمکراتیک خلق ترکیه گفت که اظهارات این مقام های اروپایی بر اساس اطلاعات غلط رسیده به آنها و همچنین قضاوت های بی پایه و اساس در خصوص شرایط فعلی ترکیه است.

وی همچنین با اشاره به این نکته که رسیدگی به پرونده رهبران حزب دمکراتیک خلق ترکیه به صورت مستقل و بر اساس قانون، توسط دستگاه قضایی این کشور در حال انجام است گفت که ترکیه در حال مبارزه با چندین گروه تروریستی از جمله «پ ک ک» و گولنیست ها است.

نخست وزیر ترکیه در ادامه با انتقاد از آنچه وی حمایت برخی از حلقه های سیاسی از گروه های تروریستی داخل ترکیه خواند، به موضوع وقوع حمله تروریستی در استان دیاربکر این کشور که در پی بازداشت دو تن از رهبران حزب دمکراتیک خلق ترکیه صورت گرفت، این واقعه را مثالی بر این مدعا دانست که اگر سیاستمداران از تروریسم حمایت کنند، قانون برای آنها استثنا قائل نشده و با آنها نیز برخورد خواهد کرد.

وی همچنین در پایان گفت که همه باید به تصمیم اتخاذ شده توسط دادگاه مستقل ترکیه احترام بگذارند.

کد خبر 3816267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha