۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نام‌های معابر و کوچه‌ها حامل پیام‌های ارزشی و دینی باشند

نام‌های معابر و کوچه‌ها حامل پیام‌های ارزشی و دینی باشند

قزوین- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید دقت نظر داشته باشیم که نام‌ها حامل پیام‌های ارزشی و دینی باشند و از استفاده‌ی نام‌هایی که پیام‌های مهمل دارند، پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر یکشنبه در دیدار اعضای شورای نامگذاری معابر اظهار کرد: خداوند متعال نخستین نامگذاری را در عالم انجام داده و این مهم گویای اهمیت نامگذاری در مبانی دینی است.

وی تصریح کرد: نامگذاری در نگاه پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و دانشمندان به صورت ویژه مورد توجه قرار داشته است و این‌که بر روی هر چیز کشف شده‌ای در عالم نامگذاری می‌شود، نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که قرآن نام‌های مختلفی دارد و همه سوره‌ها و آیات نامگذاری شده‌اند، بیان کرد: نامگذاری سوره‌ها که بیشتر بعد از رحلت پیامبر (ص) صورت گرفته‌اند، از جهات مختلفی دارای اهمیت هستند و این اقدام کارهای پژوهشی و مطالعاتی را نیز آسان کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که نام‌هایی که بر معابر و کوچه‌ها گذاشته می‌شود باید حامل پیام باشند، خاطرنشان کرد: باید دقت نظر داشته باشیم که نام‌ها حامل پیام‌های ارزشی و دینی باشند و از استفاده‌ی نام‌هایی که پیام‌های مهمل و بیهوده دارند، پرهیز شود.

آیت‌الله عابدینی رعایت عدالت در توزیع معنوی نامگذاری‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: به عنوان نمونه در انتخاب نام شهدا به گونه‌ای عمل نشود که از عدالت خارج شویم و نام شهیدی در نام‌های انتخابی دیده نشود.

وی ثابت‌ماندن نام کوچه‌ها و معابر را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: تغییر مکرر نام معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها موجب سردرگمی مردم می‌شود و اگر لازم به انجام این کار است، باید به گونه‌ای عمل شود که مردم دچار سردرگمی نشوند.

کد خبر 3816866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha