۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۰

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد:

کشف انبار دپوی کودشیمیایی قاچاق در حاشیه شهر کرمانشاه

کشف انبار دپوی کودشیمیایی قاچاق در حاشیه شهر کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف انبار دپوی کود شیمیایی قاچاق به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال در حاشیه شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی اظهار داشت: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر دپوی سموم و کود شیمیایی محصولات کشاورزی در یکی از انبارهای متروکه حاشیه شهر کرمانشاه، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحت نظر قرار دادن انبار موردنظر، مشخص شد فردی با هویت معلوم اقدام به تهیه و نگهداری کود شیمیایی و سموم کشاورزی قاچاق کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی، اکیپی از مأموران پلیس آگاهی، سازمان تعزیرات حکومتی و کارشناسان جهاد کشاورزی به محل موردنظر اعزام شدند و انبار دپو را مورد بازرسی قرار دادند.

سردار امان اللهی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۰ تن کودشیمیایی و سموم کشاورزی خارجی و ایرانی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در این انبار متروکه کشف شده است.

وی از دستگیری یک متهم در این زمینه خبر داد و گفت: متهم قصد توزیع این  اقلام را در بین کشاورزان استان داشت که با تلاش ماموران انتظامی ناکام ماند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ارزش ریالی اموال مکشوفه توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

نقش پلیس در خدمت رسانی به زائران اربعین قابل تقدیر است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری بر نقش پر رنگ نیروی انتظامی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تاکید کرد و آن را شایسته تقدیر دانست.

آیت الله محمود محمدی عراقی با اشاره به شروع حرکت زائران اربعین حسینی به سمت کربلای معلی، گفت: نیروی انتظامی به خوبی توانسته به تردد زائران اربعین حسینی کمک کند.

وی اربعین را یکی از مزیت های فرهنگی جهان اسلام عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین اجتماعی برای بزرگداشت سید و سالار شهیدان یکی از بزرگترین رویدادهای جهان محسوب می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از اربعین به عنوان نماد مذهب شیعه یاد کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا فرهنگ عاشورا و اربعین به جهانیان معرفی شود.

آیت الله محمدی عراقی با بیان اینکه مراسم گردهمایی زائران اربعین حسینی ثبت جهانی خواهد شد، اظهارداشت: برگزاری چنین مراسم با عظمتی در منطقه ای که درگیر جنگ و ناآرامی است نشان از ظرفیت عظیم دین اسلام و مذهب شیعه در برقراری صلح و آرامش دارد.

وی تصریح کرد: مردم غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه پس از برگزاری مراسم عاشورای حسینی خود را برای استقبال از زائران اربعین آماده کرده اند و این موضوع را افتخاری برای خود می دانند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسیر تردد زائران اربعین حسینی آماده سازی شده است، گفت: همچون سال های گذشته انتظار می رود که مسلمانان دیگر کشورها نیز برای ورود به کشور عراق از مرزهای ایران اسلامی استفاده کنند و همچون دیگر زائران مورد استقبال قرار گیرند.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به پیوند تاریخی و مذهبی مردم ایران و عراق، عنوان کرد: در طول سال های گذشته برگزاری مراسم اربعین حسینی پیوندهای عاطفی مردم دو کشور را تقویت کرده است.

وی ادامه داد: مراسم اربعین زمینه را برای تقویت روابط بین المللی ایران و رشد بخش های فرهنگی و اقتصادی، فراهم می کند.

آیت الله محمدی عراقی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن به دنبال اختلاف بین مسلمانان است، می توانیم با استفاده از این مراسم به جهان نشان دهیم که مسلمانان مردمی صلح طلب هستند و علاقه ای به جنگ ندارند.

وی ادامه داد: معرفی صحیح پیام های عاشورا به مردم بهترین راه برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام است.

توقیف هشت محموله کالای قاچاق و دستگیری ۱۰ نفر در روانسر

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف هشت دستگاه خودروی سواری حامل کالای قاچاق طی یک عملیات ضربتی و دستگیری ۱۰ نفر در این زمینه خبر داد.

سرهنگ علیرضا مرزبانی در تشریح این خبر گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر تردد خودروهای حامل کالای قاچاق در مسیرهای موجود در سطح حوزه استحفاظی شهرستان روانسر، محل های مورد نظر تحت کنترل و مراقبت قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی این شهرستان طی یک عملیات ضربتی موفق شدند هشت محموله بار قاچاق را که جهت انتقال به استان های دیگر از شهرستان های مرزی بارگیری شده بودند، توقیف کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این زمینه هشت دستگاه خودوری سواری توقیف و ۱۰ نفر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ مرزبانی افزود: در بازرسی از خودروهای حامل بار قاچاق، ۴۲ دستگاه تلویزیون فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بود کشف و ضبط کردند.

وی گفت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله های قاچاق را بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان متذکر شد: پلیس در امر مبارزه با قاچاق کالا مجری اجرای قانون می باشد و در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نکرده است، اما برای ریشه کردن این پدیده شوم اقتصادی دستگاه های ذی ربط نیز باید ورود پیدا کند.

سرهنگ مرزبانی یادآور شد: سود حاصل از شغل کاذب قاچاق کالا مقطعی است و جوانان بیکار استان نباید به صرف گذران موقت زندگی، در این وادی قدم بگذارند و باعث رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی شوند.

وی خاطرنشان ساخت: نیروی انتظامی برخورد قاطع خود را با قاچاقچیان و قانون شکنان ادامه خواهد داد و با تشدید اقدامات کنترلی، راه های استان را برای این افراد ناامن می سازد.

کد خبر 3816960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha