۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷

هنر مهر در نمایشگاه مطبوعات-۱۴

حقیقی: تولید مشترک و اکران‌ جهانی به رشد سینمای ایران کمک می‌کند

حقیقی: تولید مشترک و اکران‌ جهانی به رشد سینمای ایران کمک می‌کند

سیاوش حقیقی با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات درباره دو پروژه ای که به تازگی تهیه آنها را به اتمام رسانده ست، صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما روز گذشته ۱۶ آبان در دومین روز کاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری مهر از جدیدترین پروژه های خود گفت.

وی که به تازگی ساخت دو فیلم «لینا» و «مادری» را با دو کارگردان اولی به پایان رسانده درباره پروژه دیگری که در دست دارد، گفت: امیدوارم بتوانم فیلم «رویای فرانسوی» را تهیه کنم که فیلمی است با دغدغه های سیاسی که در بستر طنز روایت می شود و اگر این فیلم به درستی ساخته شود می‌تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند البته این منوط به این است که فیلمنامه بتواند با چفت و بست از کار در آید.

به گفته وی، در حال حاضر پدرام کریمی توانسته بخش عمده فیلمنامه را به خوبی بنویسد و منتظر به پایان رسیدن نگارش فیلمنامه هستند.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه از ساخت هر دو فیلم «لینا» و «مادری» رضایت دارد درباره ارائه آنها به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: فضای فیلم «لینا» ساخته رامین رسولی بیشتر شبیه فیلم‌های اروپایی است و شاید مخاطب ایرانی را که فیلم‌های پر گره دوست دارد آنطور که باید درگیر نکند برای همین دنبال اکران این فیلم در خارج از کشور هستیم ولی احتمالا فقط فیلم «مادری» ساخته رقیه توکلی را به جشنواره فیلم فجر ارائه می دهیم و مطمئن هستم برای کارگردان آن اتفاقات خوبی می افتد.

حقیقی درباره علاقه‌اش به پروژه‌های مشترک نیز اظهار کرد: به نظرم راه رشد سینمای ایران با پروژه‌هایی که محصول مشترک با دیگر کشورها هستند سریعتر فراهم می شود و در این میان اکران در دیگر کشورها هم اتفاق مهمی است. نمایش عمومی مهمترین فاکتور در سینماست زیرا سینما یعنی مخاطب و لازم است پروژه های مشترکی که بتوانند اقتصاد سینما را تامین کنند بیشتر در دستور کار باشند.

کد خبر 3817744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha