۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱

آیت الله جوادی آملی:

انقلاب اسلامی بزرگترین نعمت الهی برای ایران در طول تاریخ است

انقلاب اسلامی بزرگترین نعمت الهی برای ایران در طول تاریخ است

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان، انقلاب اسلامی را بزرگ‌ترین نعمت الهی از صدر اسلام تا کنون برای ملت ایران دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی شامگاه چهارشنبه در اجلاس اساتید تفسیر قران کریم که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: علامه طباطبایی نیازهای جامعه را و آنچه که در دنیا رخ می‌داد همه را در خدمت قران به کار می‌گرفت و سؤالات جامعه را شناسایی و پاسخ‌های آن را ارائه می‌کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته جامعه اسلامی در خواب بود، افزود: انقلاب حیاتی مجدد به جامعه اسلامی و ایران داد و ما باید در مسیر حفظ و حراست از آن تلاش کنیم.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: باید اندیشید که انقلاب اسلامی چگونه به ثمر رسید و چگونه باید آن را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

وی با بیان اینکه قران همانند باران نازل نشده است، افزود: قرآن با آسمان ارتباط دارد و این ارتباط قطع نمی‌شود.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: انسان هر آنچه که بخواهد در قرآن می‌تواند بیابد و علم اول و آخر در این کتاب الهی وجود دارد.

وی اضافه کرد: نباید تصور کرد که علم اهل بیت(ع) محدود است چرا که علم اهل بیت(ع) همانند نهری که به بحر متصل است تمام نشدنی‌اند.

روحانیت موظف است نگذارد مردم به خواب بروند

وی با بیان اینکه ما در محضر قرآن کریم نیازهای فراوانی داریم، افزود: باید سؤالات را استخراج کرد و آنها را به قرآن عرضه نمود و جواب دریافت کرد.

آیت الله جوادی آملی در ادامه عنوان کرد: ذائقه مردم عسل پذیر است و این در ذات همه انسان‌ها وجود دارد و روحانیت موظف است که نگذارد مردم به خواب بروند و در این راستا در منبرها نباید خواب تعریف شود.

وی با بیان اینکه اگر جامعه با خواب اداره شود بقیه همه می‌خوابند، تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند از صدر اسلام تا کنون به ملت ایران داده است.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: همه قوانین در جامعه اسلامی باید بر اساس شریعت اسلامی باشد.

کد خبر 3820528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha