۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۴۸

توسط معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران:

ویژه برنامه های هفته ملی دیابت در منطقه ۲۰ تهران تشریح شد

ویژه برنامه های هفته ملی دیابت در منطقه ۲۰ تهران تشریح شد

شهرری-معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران گفت: ویژه برنامه های مشاوره ای، پزشکی و تغذیه ای به مناسبت هفته ملی دیابت با شعار «چشم ها به دیابت» در این منطقه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،  حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی اظهار داشت: ویژه برنامه های هفته ملی دیابت با شعار «چشم ها به دیابت»   از  ۲۲ تا ۲۸ آبان با هدف اطلاع رسانی و افزایش آگاهی شهروندان درمورد بیماری دیابت و عوارض آن با اولویت پیشگیری در خانه های سلامت محلات، مدارس، مساجد و بوستان ها اجرا می شود.

مسلمی افزود: برگزاری ورزش صبحگاهی در بوستان ها و مدارس، پیاده روی نمادین و تشکیل حلقه آبی در فرهنگسرای ولاء، برگزاری جشنواره صبحانه سالم در سرای محلات، ارائه برنامه های آموزشی در مدارس ویژه  اولیا دانش آموزان از برنامه های پیش بینی شده برای جلب مشارکت شهروندان است.

وی ارائه خدمات سلامت محور تست قندخون ویژه شهروندان در بوستان ها و زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، تست قند و فشار خون ویژه خانواده شهدا و شهروندان محلات کم برخوردار، پایش قد و وزن افراد دیابتی در مساجد، برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی در سرای محلات، برپایی پایگاه های غربالگری دیابت ویژه پرسنل شهرداری و تقدیر از دبیران محلی  منطقه ای و اعضای فعال کانون های دیابت را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

مسلمی متذکر شد: برگزاری تور گردشگری و بازدید از میدان مشق و کاخ گلستان و گردش با لکوموتیو در محوطه میدان ارگ به میزبانی منطقه ۱۲ تهران و تجمع بزرگ  انسانی اعضای کانون دیابت در روز جمعه ۲۸ آبان در میدان آزادی از برنامه هایی است که به صورت فرا منطقه ای اجرا خواهد شد.

وی توجه به سلامت شهروندان را از اولویت های اجتماعی و فرهنگی برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ کانون دیابت و هزار و ۷۱۲  نفر عضو فعال کانون های پیشگیری از دیابت در خانه های سلامت محله های بیست گانه  منطقه ۲۰ فعال هستند.

کد خبر 3822527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha