۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰

داستان‌هایی از دوروتی پارکر در «نیویورک به دیترویت» منتشر شد

داستان‌هایی از دوروتی پارکر در «نیویورک به دیترویت» منتشر شد

«نیویورک به دیترویت» عنوان مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه دوروتی پارکر، نویسنده آمریکایی است که با ترجمه شراره صدیق منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوروتی پارکر از شاعران و نویسندگان نامدار آمریکایی در نیمه اول قرن بیست بود که نقدها، داستان‌ها و طنزنوشته‌هایش از او نویسنده‌ای تاثیرگذار ساخته بود. وی از ابتدای انتشار «نیویورکر» با این مجله همکاری داشت و در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی می‌نوشت. پارکر در سال ۱۹۲۹ جایزۀ ادبی اُ. هنری را از آن خود کرد.

این مجموعه شامل ۲۲ داستان‌ کوتاه از این نویسنده زن است است که واجد سویه‌های اجتماعی و انتقادی با لحنی طنزگونه‌اند. او در این داستان‌ها به سراغ روابط زناشویی و عادات و سکنات مردم طبقه متوسط آمریکا رفته و واقعیات زمان خود را با زبانی کنایی و اغلب هجوآلود به تصویر کشیده است. بیشتر شخصیت‌های این داستان‌ها را زنان و مردان جوان تازه متاهل و یا سالمندان گریزان از عادت‌های روزمره تشکیل می‌دهند که روابط و احساساتشان مترصد اتفاقی ناچیز است که اغلب این اتفاق نیز در داستان می‌افتد و مسیر روابط آدم‌ها را تغییر می‌دهد.

کتاب «نیویورک به دیترویت» شامل داستان‌های کوتاه دوروتی پارکر با ترجمه شراره صدیق در ۲۴۴ صفحه و با بهای ۱۹ هزار تومان از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر و در کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

کد خبر 3822921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha