۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۰۵

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق:

وحدت رمز حیات جهان اسلام/اربعین جریانی برای کل بشریت است

وحدت رمز حیات جهان اسلام/اربعین جریانی برای کل بشریت است

کربلا- مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق وحدت را رمز حیات جهان اسلام دانست و گفت: اربعین جریانی برای کل بشریت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام نجف نجفی روحانی در  نشست علمی تخصصی اربعین و همگرایی امت اسلامی در کربلای معلی وحدت و همبستگی مسلمانان در شرایط کنونی جهان را ضروری دانست و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) پرچمدار وحدت آفرینی در میان مسلمانان و قرآن کتابی وحدت آفرین است.

وی با یادآوری اینکه رمز حیات جهان اسلام وحدت و انسجام امت اسلامی است، بیان کرد: اندیشمندان و علمای جهان اسلام همواره بر لزوم وحدت ملت های مسلمان تاکید دارند.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه سخنان خود با یادآوری نقش و رسالت خطیر علمای اهل تشیع و تسنن در گسترش و همگرایی امت اسلامی، بر لزوم حرکت در این مسیر تاکید کرد.

حجت الاسلام نجفی روحانی همچنین با اشاره به ابراز ارادت و محبت به اهل بیت در کتاب و منابع اهل سنت، حضور ائمه جمعه و جماعات و همچنین علمای اهل سنت در مراسم اربعین را نشانه این محبت دانست.

وی با تاکید بر اینکه دلهای انسان های آزاده در اربعین به سوی کربلا کشیده می شود، گفت: در مراسم عظیم اربعین موحدان چه شیعه، چه سنی و چه اهل کتاب حضور دارند.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه سخنان خود از علما به عنوان حافظان دین خدا یاد کرد و از آنها خواست با حضور مستمر و قوی در صحنه های مختلف مبانی و اصول وحدت اسلامی را تبیین و تشریح کنند.

حجت الاسلام نجفی روحانی اربعین را جریانی برای کل بشریت و نماد انسجام و همبستگی ملل توصیف کرد و گفت: اربعین فراخوان، بازخوانی و استمرار عاشورا است و انسان های آزاده ای که ظلم وستم را تحمل نمی کنند دراین مراسم ندای مبارزه با ظلم واستکبار را سر می دهند.

وی افزود: امام حسین (ع) کشتی نجات است و میلیون ها انسان از سراسر جهان با حضور در مراسم اربعین ندای امام شان را لبیک می گویند. 

کد خبر 3823584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha