۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۰۷

نشست تخصصی «اربعین و بانوان عاشورایی» در کربلای معلی برگزار شد

نشست تخصصی «اربعین و بانوان عاشورایی» در کربلای معلی برگزار شد

کربلا- نشست علمی تخصصی اربعین و بانوان عاشورایی از سوی شورای راهبری فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد اطلاع رسانی اربعین، شورای راهبری فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، همایش علمی اربعین و بانوان عاشورایی را با حضور فرهیختگان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه در شهر مقدس کربلا برگزار کرد.

حجت الاسلام نجفی روحانی مسئول نمایندگی بعثه مقام مظم رهبری در عراق در این نشست علمی تخصصی با بیان اینکه اربعین بازخوانی واقعه عاشورا است به تبیین نقش و جایگاه حضرت زینب(س) در ترسیم این واقعه پرداخت و گفت: حضرت زینب کبری(س) زیبایی های کربلا همچون صبر، ولایتمداری و زیر بار ظلم نرفتن را به مردم نشان داد.

همچنین حجت الاسلام حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی  ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هیچ صفحه ای در تاریخ اسلام درخشنده تر از صحنه مدیریت حضرت زینب (س) در کربلا نیست، بر لزوم معرفی این نوع مدیریت به جهانیان در مقابل نگاه فمینیسم به زنان تأکید کرد و افزود: ما «رأیت الا جمیلا» تابلویی از هوشمندی، درایت و مدیریت حضرت زینب(س) است.

در بخش دیگری از این مراسم، لاله افتخاری مسئول شورای راهبری فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با بیان اهداف برگزاری این همایش گفت: بانوان باید عاشورایی زندگی کنند، زینبی حرکت کنند و دیگران را به سمت فرهنگ زینبی هدایت کنند.

در این مراسم که در سالن اجتماعات دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد، همچنین برخی از اساتید فرهیخته حوزه و دانشگاه به ارائه مقالات خود در موضوع همایش پرداختند.

«زن و ارزش های اسلامی و عاشورایی»، «نقش احساسات و عقل در واقعه عاشورا»، «زنان عاشورایی شهید و شهادت»، «معرفت عاشورایی زنان» و «پیام زنان عاشورایی در عصر حاضر» عنوان مقالاتی بود که به ترتیب از سوی خانم ها ربانی، علوی، شاهی، کاهرانپور و دیندار در این همایش ارائه شد.

کد خبر 3826309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha