۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین:

مدیریت حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا نیازمند تحلیل است

 مدیریت حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا نیازمند تحلیل است

کربلا- مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین خواستار تحلیل و بررسی نقش حضرت زینب(س) در مدیریت واقعه عاشورا شد و نقش نخبگان و اندیشمندان را در این عرصه پررنگ خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد اطلاع رسانی اربعین حجت الاسلام حمید احمدی در همایش علمی «اربعین و بانوان عاشورایی» که در شهر مقدس کربلا برگزار شد، اربعین را حاصل مدیریت حضرت زینب (س) در کنار امام سجاد (ع) عنوان کرد و خواستار تحلیل و بررسی این مدیریت از زوایای مختلف شد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نگاه حضرت زینب(س) به واقعه عاشورا را نشانه عمق اعتماد و نگاه متعالی ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: همه هستی تجلی نور الهی است و انسان ملکوتی و قدسی از این هستی چیزی جز زیبایی و تجلی نور حق تعالی نمی بیند.

حجت الاسلام احمدی شناخت مکتب عاشورا را با نگاه حضرت زینب(س) امکان پذیر خواند و گفت: نگاه تیزبین حضرت زینب(س) به عالم هستی، آهنگ نهضت را مشخص می کند که همه هستی متعلق به خدا است و غیر از او چیزی قابل اعتنا نیست.

وی در ادامه ایستادگی و مقاومت زنان عاشورایی در برابر فتنه گران و مزدوران را براساس گفتمان مقاومت با منشأ نگاه قدسی حضرت زینب(س) و براساس یک جهان بینی مقدس و متعالی دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه تبیین این نوع جهان بینی را شرط معرفی و عرضه فرهنگ و گفتمان عاشورایی در همه عرصه ها به جهان عنوان و بر نقش نخبگان و اندیشمندان در تبیین این نوع نگاه تأکید کرد.

کد خبر 3826332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha