۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۲

تشکیل کارگروه توسعه پایدار در معاونت محیط زیست دریایی

تشکیل کارگروه توسعه پایدار در معاونت محیط زیست دریایی

کارگروه ملی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تدوین شاخص های مناسب برای ارزیابی میزان دستیابی به چهاردهمین هدف کلان اهداف توسعه پایدار امروز تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست کارگروه ملی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تدوین شاخص های مناسب جهت ارزیابی میزان دستیابی به چهاردهمین هدف کلان اهداف توسعه پایدار یعنی حفاظت و بهره برداری پایدار از اقیانوس ها، دریاها و سایر منابع آبی کلید دستیابی به توسعه پایدار روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه تشکیل جلسه داد.

در کنفرانس توسعه پایدار سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ موسوم به ریو+۲۰ کشورهای جهان تصمیم گرفتند سال ۲۰۱۵ پایان روند اهداف توسعه هزاره (MDGs) باشد و اهداف توسعه پایدار (SDGs) به عنوان یک الگوی جدید توسعه با مشارکت همه ذینفعان تدوین شود. در نهایت با برگزاری جلسات متعدد توسط گروه های کاری سازمان ملل، گزارش های مشورتی کشورها منجر به تصویب ۱۷ هدف کلان و ۱۶۹ هدف خردشد.

چهاردهمین  هدف کلان این اهداف، حفاظت و استفاده پایدار از اقیانوسها، دریاها و منابع آبی را مدنظر قرار داده است. اقیانوس ها، دریاها و مناطق ساحلی، بخشی حیاتی و پیوسته با بوم سازگان زمین است و به همین خاطر حفظ سلامت و پایدار ی آن از اهمیت چشمگیری برخور دار است.

حفاظت و بهره برداری پایدار از اقیانوس ها، دریاها و سایر منابع آبی کلید دستیابی به توسعه پایدار و از جمله کاهش فقر، رشد پایدار اقتصادی، دستیابی به امنیت غذایی و ایجاد معاشی پایدار می باشد. در این راستا  با تشکیل کارگروه ملی هدف کلان ۱۴ در معاونت محیط زیست دریایی و برگزاری نشست های مشورتی، سعی می شود با پیش بینی شاخص های مناسب جهت ارزیابی میزان دستیابی به هدف مذکور، برنامه های عملیاتی تدوین و اجرایی شود.

کد خبر 3826611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha