۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰

معاون رئیس جمهور:

رویکرد دولت یازدهم توسعه شبکه ریلی در کشور است

رویکرد دولت یازدهم توسعه شبکه ریلی در کشور است

قزوین- معاون رئیس جمهور گفت: توسعه شبکه ریلی برای تسهیل در شبکه حمل و نقل از سیاست های دولت یازدهم است و تا پایان دولت ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه ریلی جدید دوخطه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح جمعه هنگام بازدید از پروژه در دست ساخت راه آهن قزوین- رشت در ایستگاه کوهین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوخطه کردن مسیر قزوین به تهران با سرعت اجرایی شده است و تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ساست دولت توسعه شبکه ریلی است و در این راستا در مناطق مهمی که شبکه راه آهن ندارند نسبت به احداث خط راه آهن اقدام خواهد شد.

نوبخت بیان کرد: دو خطه و چها خطه کردن مسیرهای پرتردد با همین رویکرد عملیاتی خواهد شد و اعتبار لازم را تامین خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت:راه آهن قزوین- رشت و در ادامه آن به آستارا از مهمترین پروژه های ملی کشور در حوزه شبکه های ریلی است که خوشبختانه این مسیر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد که امیدواریم در سه ماهه اول سال آینده حرکت قطار در مسیر راه آهن قزوین به رشت آغاز شود.

وی یادآور شد: این مسیر در حوزه ترانزیت بین المللی برای ما اهمیت زیادی دارد و برای ادامه آن تا آستارا در استان گیلان و سپس ادامه آن تا آستاراخان جمهوری آذربایجان از این شبکه بهره برداریهای بین المللی نیز خواهد شد.

نوبخت اظهار کرد: مسیرهای تهران تا همدان، تهران تا کرمانشاه، ملایر تا کرمانشاه، مراغه تا ارومیه و میانه تا بستان آباد تا پایان امسال و در دوران ریاست جمهوری دکتر روحانی تکمیل خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 3827683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha