۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸

با حضور اندیشمندان کشورهای مختلف؛

همایش بین‌المللی اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی آغاز به کار کرد

همایش بین‌المللی اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی آغاز به کار کرد

کربلا- همایش بین المللی اربعین حسینی(ع) با حضور اندیشمندان و فرهیختگان کشورهای مختلف در کربلای معلی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بین المللی اربعین حسینی، صبح جمعه با حضور ده ها نفر از اندیشمندان و فرهیختگان ایرانی و کشورهای مختلف از سوی کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در شهر مقدس کربلا آغاز به کار کرد.

در این همایش سه روزه، کنگره عظیم پیاه روی اربعین حسینی و آثار آن در جامعه اسلامی از ابعاد مختلف بویژه پیامدهای بین المللی آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اربعین و پاس داشت فرهنگ عاشورایی، اربعین و همگرایی امت مسلمان، اربعین و بصیرت سیاسی، اربعین و جامعه مهدوی، اربعین و اقتدار زینبی، اربعین و ارتباطات فرهنگی و رسانه ای جهان اسلام و اربعین و گفتمان مقاومت ازجمله موضوع هایی است که شرکت کنندگان درباره آن سخنرانی و یا مقاله ارائه می کنند.

در جلسه افتتاحیه این همایش حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، اربعین را به عنوان یک حرکت ناب معنوی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی توصیف کرد.

وی تصریح کرد: اربعین یک پدیده بی بدیل در دنیا و فرصتی طلایی برای تقویت وحدت میان امت اسلامی است.

این همایش با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق ادامه یافت.

وی ضمن ارائه  آماری از تعداد دانشجویان عراقی در حال تحصیل در دانشگاه های ایران اظهار داشت: سالانه نزدیک به ۵ میلیون نفر از اتباع ایرانی و عراقی به دو کشور سفر می کنند و ما باید تلاش کنیم پیوستگی ملت های ایران و عراق که مشترکات فراوانی با هم دارند هر چه بیشتر تقویت شود.

کد خبر 3827744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha