۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قروه:

توسعه مشارکت های مردمی عاملی برای رفع مشکلات مددجویان است

توسعه مشارکت های مردمی عاملی برای رفع مشکلات مددجویان است

قروه- رئیس اداره بهزیستی قروه از رشد ۶۳ درصدی مشارکت های مردمی خبر داد و توسعه و راه اندازی این مهم را گامی مؤثر برای کمک به جامعه هدف دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رسولی صبح امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با محوریت شورای مشارکت های مردمی در سازمان بهزیستی در شهرستان قروه از رشد ۶۳ درصدی کمک های نقدی و غیرنقدی در هفت ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: میزان این مشارکت ها دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از جانب ۷۰۰ خیر در راستای رفع مشکلات مددجویان، معلولان و دیگر افراد تحت پوشش بهزیستی بوده است.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر در قروه ۴۳ مرکز غیردولتی در حوزه های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری فعالیت دارند، افزود: سازمان بهزیستی در راستای خدمت به اقشار محروم، نیازمند، آسیب دیدگان اجتماعی، ایتام و زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و معلولان در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به صورت تخصصی فعالیت می کند.

به گفته رسولی بیشترین مشکلات مددجویان و معلولان در زمینه اشتغال، مسکن، هزینه های درمانی، ایاب و ذهاب، هزینه های پرستاری معلولان و بیماران ضایعه نخاعی، هزینه تهیه لوازم پزشکی، بهداشتی و توانبخشی است.
وی تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر را بهره مند از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی در شهرستان قروه دانست و این تعداد را شامل ۸۵۰ خانوار در قالب هزار و ۳۰۰ نفر مستمر و دو هزار و ۵۳۵ خانوار در قالب سه هزار نفر غیرمستمر عنوان کرد.

رسولی از تعداد۱۹۶  دانش آموز، ۲۹ دانشجو و ۲۲۰ معلول مقیم در مراکز شبانه روزی تحت پوشش این نهاد خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر۶۷۰  زن سرپرست در قالب ۳۸۵ خانوار و۷۵۰  کودک در ۲۰ مهدکودک بهره مند از خدمات بهزیستی هستند.

وی تعداد معلولان و سالمندان زمین گیر در شهرستان را ۶۰ نفر دانست و تعداد معلولان شناسایی شده در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاها را دو هزار و ۵۰۰ معلول اعلام کرد.

رسولی با بیان اینکه تاکنون برای ۳۵ نفر تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ پنج میلیارد ریال پرداخت شده است، یادآور شد: سازمان بهزیستی توجه به توسعه و راه اندازی حوزه مشارکت های مردمی را در سیاست کاری خود قرار داده است تا از این طریق با همت و همکاری خیران و نیکوکاران و توانمندی های آنان، گام مؤثر و بلندتری در حل مشکلات جامعه هدف خود بردارد.

کد خبر 3828216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha