۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۳۸۰۰ کتابخانه کلاسی در مدارس قزوین تشکیل شد

۳۸۰۰ کتابخانه کلاسی در مدارس قزوین تشکیل شد

قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بالغ بر ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه کلاسی در مدارس استان تشکیل شده است.

سالار قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هدف از برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس ترویج فرهنگ کتاب خوانی، معرفی و عرضه تازه های نشر در مدارس، برنامه ریزی برای افزایش سرانه مطالعه مفید دانش آموزان، زمینه سازی برای استانداردسازی منابع موجود در کتابخانه های مدارس و شناسایی و حمایت از خیرین کتاب است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس، تقدیر از دانش آموزان و فرهنگیان کتاب خوان برتر، تقدیر از فرهنگیان اثرگذار در مطالعه غیر درسی دانش آموزان، تقدیر از اولیای کتابخوان برتر، تقدیر از مؤلفان و نویسندگان و پژوهشگران برتر و تقدیر از خیرین اهدا کننده کتاب از جمله برنامه های آموزش و پرورش در این هفته است.

قاسمی خاطر نشان کرد: امسال بالغ بر ۳۸۰۰ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان تشکیل شده است، همچنین بالغ بر ۳۶۲ کتابخانه آموزشگاهی نیز در همه مدارس فعال هستند.

وی یادآور شد: ۱۵۲ هزار کتاب در کتابخانه های آموزشگاهی و نیز بالغ بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار کتاب در کتابخانه های آموزشگاهی قابل دسترسی و استفاده برای دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: امسال در هفته کتاب بالغ بر ۵۳۹ عنوان کتاب شامل ۲۷۰ عنوان ویژه مدارس ابتدایی، ۱۵۹ عنوان ویژه مدارس دوره اول متوسطه و ۱۱۰ عنوان ویژه مدارس دوره دوم متوسطه توزیع شد که این تعداد عنوان شامل ۷۷ هزار و ۶۳۶ جلد کتاب است.

وی تأکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه و به ویژه در بین دانش‌آموزان را میتوان از جمله مهم‌ ترین اهداف برپایی نمایشگاه در مدارس به شمار می‌رود، هفته کتاب فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که باید دانش‌آموزان بدون لطمه زدن به مطالعه کتب درسی خود، به خواندن کتاب‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و مفید تشویق شوند.

کد خبر 3828650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha