آخرین وضعیت ارتباطات در عراق؛

برقراری ۳۵میلیون دقیقه تماس/اختلال مربوط به زیرساختهای عراق است

برقراری ۳۵میلیون دقیقه تماس/اختلال مربوط به زیرساختهای عراق است

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برقراری ۳۵ میلیون دقیقه مکالمه و ترافیک ۲۰۰ مگابیت برثانیه طی ۱۲ روز از سوی زائران اربعین خبر داد و اعلام کرد: اختلال ارتباطی مربوط به زیرساختهای عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از ۱۷ تا ۲۸ آبان ماه جاری در مجموع بیش از ۳۵ میلیون دقیقه مکالمه از طریق سه اپراتور ایرانی در ارتباطات عراق صورت گرفته است.

با توجه به چندین برابر شدن حجم زائران اربعین حسینی نسبت به سالهای گذشته طی ۱۲ روز اخیر تعداد دقایق و دفعات مکالمات صادره بیشتر از تعداد دقایق و دفعات مکالمات وارده بوده است بطوریکه اوج آن در تاریخ ۲۸ آبان رخ داده است که در مجموع نزدیک به ۵ میلیون دقیقه مکالمه صورت گرفته است.

همچنین روند انجام مکالمات طی این مدت صعودی بوده است به نحوی که از تاریخ سه شنبه ۲۵ آبان میزان دقایق و تعداد مکالمات زائران حسینی شیب تندتری به خود گرفت و از ۱۸ تا ۲۵ آبان در مجموع ۱۹ میلیون دقیقه و از ۲۵ تا ۲۸ آبان نیز نزدیک به ۱۶ میلیون دقیقه مکالمه صورت گرفته است.

از مجموع ۳۵ میلیون دقیقه مکالمه صورت گرفته از طریق اپراتورهای داخلی ۲۵ میلیون دقیقه مکالمه صادره و ۱۰ میلیون دقیقه آن وارده بوده است که در مجموع ۲.۵ برابر تماس های صادره، تخفیف از سمت ایران به زائران حسینی اختصاص پیدا کرده است.

درهمین حال میزان ترافیک داده توسط زائران ایرانی شیب صعودی داشته و حجم ظرفیت دیتای تلفن همراه در اوج ترافیک به ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

وزارت ارتباطات اعلام کرد: مجموعه اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت و کمیت ارتباطی زائران از ماه ها پیش به گونه ای انجام شده که ظرفیت ها در همه بخش ها چندین برابر افزایش یافته و با وجود این آمادگی، ممکن است اختلالی در برقراری ارتباط مشترکان در کشور عراق به وجود آید که ناشی از زیرساخت های ارتباطی عراق است.

علاوه بر حجم بی نظیر زائران حسینی، زیرساخت ها و شرایط کشور عراق نیز مانعی برای ارایه سرویس بهتر به مشترکان اپراتورهای سه گانه تلفن همراه کشورمان محسوب می شود.

افزودن چندین خط STM۱ و E۱، تجهیز و نصب ۸۰۰ کیوسک تلفن ثابت، عملیاتی کردن بالون وای فای در مرز مهران که با تخصیص IP چیزی بیش از ۶۰۰ مگابیت پهنای باند ایجاد کرد، در کنار کاهش ۵۰ درصدی تعرفه مکالمه با عراق و رساندن آن به دقیقه ای ۵۵۰ تومان و طراحی و تامین داشبور پایش از جمله اقداماتی است که برای برقراری ارتباط هرچه بهتر و بیشتر زائران حسینی در ایام اربعین در کشور عراق تدارک دیده شده است.

همه این اقدامات در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه درنظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به راه اندازی و افزایش ظرفیت سایت های ۲G، ۳G، ۴G و LTE، افزایش چند برابری پهنای باند و افزودن خطوط STM۱ و E۱ به همراه افزایش لینک های MPLS اشاره کرد.

کد خبر 3829280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha