۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران»:

حضور گردشگران خارجی در برنامه‌های عزاداری یزد چشمگیر است

حضور گردشگران خارجی در برنامه‌های عزاداری یزد چشمگیر است

یزد ـ مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» از حضور گردشگران خارجی در مراسم‌های عزاداری اربعین حسینی در یزد خبر داد.

سیدحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور پرشمار گردشگران خارجی در یزد و علاقه آنها به حضور در برنامه‌های مذهبی و عزاداری یزدی‌ها اظهار داشت: هماهنگی های لازم برای شرکت گردشگران خارجی در مراسم های عزاداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ گردشگر خارجی در قالب تورهای مختلف در ایام ماه محرم و صفر در سراسر کشور از جمله استان یزد حضور داشتند، عنوان کرد: در ایام دهه آخر صفر نیز این حضور چشمگیر است و جمع قابل توجهی از گردشگران، یزد را به عنوان مقصد سفر خود در این ایام انتخاب کرده اند.

حسینی بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی نقاط نیز آیین نخل برداری و اجرای تعزیه روز عاشورا برگزار می‌شود، گردشگران در این آیین نیز حضور خواهند داشت و با ثبت تصاویر خود در ترویج فرهنگ ناب اسلام محمدی تاثیر خواهند داشت.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» یادآور شد: همچنین با هدف تکریم گردشگران خارجی در اربعین و آشنایی آنها با ابعاد قیام اباعبدالله بیش از هزار بسته فرهنگی به صورت کتابچه با محتوای زیبای‌هایی از اسلام و ترویج آموزه‌های مذهبی در بین آنها توزیع شده است.

وی ادامه داد: این بسته‌های فرهنگی و کتابچه‌های اهدایی بیانگر فلسفه قیام عاشورا و معرفی جاذبه‌های عزاداری یزد و آداب و رسوم مسلمانان و شیعیان است همچنین کتابچه‌های دعا و زیارات نیز در این بسته فرهنگی دیده شده است.

کد خبر 3829461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha